Bo¿e NarodzenieDate: 19.12.2003 Section: Lekcjonarz | CZ¡D BÒ¯ÉGÒ NARODZENIÔ
25 gòdnika (grudnia) NARODZENIÉ PANA A-B-C
Ùroczëstosc
WIECZÓRNÔ MSZÔ WIGILIJNÔ Tã Msz± òdprôwiô sã w wieczór 24 gòdnika przed I niszpòrã Narodzeniô Pana abò pò nim.
Bë³ë czasë, w jaczich Bóg nie dôwô³ ò se czëc. Mô³czô³. Nie s³ëchô³ ani nie òdpòwiôdô³ na wò³anié. Tedë ny, co Gò chcelë nalezc skar¿ëlë sã i prosëlë: Panie, nie zakriwôjce swòjégò òbliczô! A dzeja³o sã tak, bò té¿ cz³owiek wëlãk³i przed Bò¿im majestatã abò òbc±¿ony win±, kri³ sã przed Nim; nie chcô³, ¿ebë Bóg na niegò zdrzô³ i do niegò przemôwiô³. Më dzysô, chòc nie jesmë lepszi, dost±pilë jesmë ny ³asczi, ¿e Bóg ju nie mô³czi i ju nigdë nie mdze cëchò. Czedës Bóg przemôwiô³ przez proroków. Czej czas sã wëpe³ni³, Bóg przemówi³ przez swòjégò Sëna, Christusa, jaczi je strzód nas jakò slédné i wieczné S³owò Bòga do lëdzy . „W nen wieczór wa b±dzeta wiedza, ¿e Pón prziñdze”. Dzysô - Òn przëchòdzy jakò Bóg ùkrëti, ale „witro” - prziñdze z mòc± i tedë „wa ùzdrzita Jegò chwa³ã”.
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Przër. Wi 16, 6-7 Dzysô wa b±dzeta wiedza, ¿e Pón prziñdze, ¿ebë nas zbawic, * a witro wa ùzdrzita Jegò chwa³ã
Chwa³a na wi¿awach
KÒLEKTA Bò¿e, Të co rokù dôwôsz nama redosc ¿daniô na ùroczëstoscë Pañsczégò Narodzeniô, + sprawi, ¿ebë jesmë ca³im sërcã przëjãlë Twòjégò Sëna jakò najégò Òdkùpicela * i bez lãkù mòglë Gò òbzerac, czej Òn prziñdze jakò Sãdzëcél. Jaczi z Tob± ¿ëje i królëje na wieczi wieków.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 62, 1-5 Bóg mi³uje swój nôród i zesle Òdkùpicela.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. Przez bôczënk na Syjón jô nie mdã cëchò, przez bôczënk na Jerozolimã nie dóm pòkù, pòk±dka ji sprawiedlëwòta nie ³isknie jak rzoza i zbawienié ji nie rozswiécy jak gòrniô. Wnenczas nôrodë ùzdrz± twòjã sprawiedlëwòtã a wszëtcë królowie twòjã chwa³ã. I nazwi± cebie nowim mionã, jaczé ward¿i Pana wëmieni±. Të mdzesz snô¿± kòrun± w rãkach Pana, kòrun± królewsk± w d³oni twégò Bòga. Nie md± ò tobie ju wicyj mówile: „Òstawionô”, i ò twòji zemi ju nie rzek± „Pùstiniô”. Rëchlij ju cebie nazwi± „Mòje w ni ùlubienié" a twòjã zemiã „Slëbnica”. Bò të jes sã ùwidza Panu i twòja zemia dostónie ch³opa. Bò jakno m³odzónk bierze slub z dzéwczëcã, tak twój Dobrodzéj weznie slub z tob±, i jak òblëbiñc sã ceszi òblëbienic±, tak Bóg twój sã mdze tobie ceszi³.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 89 (88)
Refren: Jô b±dã na wieczi s³awi³ ³asczi Pana.
„Jô zrobi³ ùgòdã z mòjim wëbrañcã, * przësyg jem Dawidowi, mòjémù s³ëdze: Ùtrwalã twòjëch nastãpników na wieczi * i ùmòcniã twòjã ³awelnicã na wszëtczé pòkòlenia”.
Refren.
B³ogòs³awiony je lud, co ùmieje sã ceszëc * i chòdzy, ò Panie, w jasnoce Waszégò òbliczô. Ny sã wiëdno cesz± Waszémù mionu, * a Wasza sprawiedlëwòta jich wëwë¿sziwô.
Refren.
Òn mdze do Mie wò³ô³: „Të jes mòjim Òjcã, * mòjim Bògã, kamizn± mòjégò zbawieniô”. Na wieczi zachòwiã dlô niegò ³askã * a mòja ùgòda z nim b±dze trwa³ô.
Refren.
DRËD¯É CZËTANIÉ Dz 13, 16-17. 22-25 Swiôdczenié swiãtégò Paw³a ò Christusu.
Czëtanié z Dzejów Apòszto³ów. Czej Pawe³ przëbé³ do Antiochëji Pizydijsczi, wstô³ w bó¿nicë, cziwn±³ rãk± i zacz±³ prawic: „S³ëchôjta, Izraelicë i wa, bògòbòj±cy! Bóg te izraelsczégò lëdu wëbrô³ najëch òjców i wëwë¿szi³ lud w cëzënie w egipsczi zemi ë wëprowadzy³ gò z ni mòcnym remieniã.
A pòtemù pòwò³ô³ na jich króla Dawida, ò jaczim té¿ dô³ swiôdczenié w s³owach: Jô nalôz jem Dawida, sëna Jességò, cz³owieka pò mòji mëslë, jaczi we wszëtczim zjiscy mòjã wòl±. Z jegò rodu, wedle òbietnicë, Bóg wëprowadzy³ Izraelowi Jezësa Zbawicela. Przed Jegò prziñdzenim Jan g³osy³ chrzest nawróceniô ca³émù izraelsczémù lëdowi. A pòd kùñc swòjégò dzejaniô Jan mówi³: Jô nie jem tim, za kògò wa mie môta. Pò mie prziñdze Nen, jaczémù jô nie jem wôrtny rozrzeszëc zandalów na nogach”.
To je s³owò Bò¿é.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡
Alleluja, alleluja, alleluja.
Witro b±dze zg³adzonô nieprawòta zemi i Zbôwca swiata mdze panowô³ nad nama.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ Pòchòdzënk Jezësa Christusa i zôpòwiésc Jegò narodzeniô.
EWANIELËJÔ D£ËGSZÔ Mt 1, 1-25 EWANIELËJÔ KROTSZÔ Mt 1, 18-25
+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Mateùsza. Pòchòdzënk Jezësa Christusa, sëna Dawida, sëna Abrahama: Abraham bé³ òjcã Izaaka; Izaak òjcã Jakùba; Jakùb òjcã Judë ë jegò bracy; a Juda bé³ òjcã Faresa i Zarë, jaczich matk± bë³a Tamar. Fares bé³ òjcã Ezrona; Ezrón òjcã Arama; Aram òjcã Aminadaba; Aminadab òjcã Naassona; Nassón òjcã Salmóna; Salmón òjcã Booza, a matk± bë³a Rachab. Booz bé³ òjcã Òbéda, a matk± bë³a Rut. Òbéd bé³ òjcã Jességò, a Jessé òjcã króla Dawida.
Dawid bé³ òjcã Salomóna, a matk± bë³a dôwnô bia³ka Ùriasza. Salomón bé³ òjcã Robòama; Robòam òjcã Abiasza; Abiôsz òjcã Asë; Asa òjcã Jozafata; Jozafat òjcã Jorama; Joram òjcã Òzëjasza; Òzëjôsz òjcã Joatama; Joatam òjcã Achaza; Achôz òjcã Ezechijasza; Ezechijôsz òjcã Manassesa; Manasses òjcã Amòsa; Amòs òjcã Jozëjasza; Jozëjôsz òjcã Jechóniasza ë jegò bracy za czasów babiloñsczégò pòjmaniô.
Pò babiloñsczim pòjmanim Jechóniôsz bé³ òjcã Salatiela; Salatiel òjcã Zorobabela; Zorobabel òjcã Abiuda; Abiud òjcã Eliakima; Eliakim òjcã Azora; Azór òjcã Sadoka; Sadok òjcã Achima; Achim òjcã Eliuda; Eliud òjcã Eleazara; Eleazór òjcã Mattana; Mattón òjcã Jakùba; Jakùb òjcã Józefa, ch³opa Mariji, z jaczi sã narodzy³ Jezës, zwóny Christusã.
Tak tej w ca³oscë òd Abrahama do Dawida je sztërnôsce pòkòleniów; òd Dawida do babiloñsczégò pòjmaniô té¿ sztërnôsce pòkòleniów; w kùñcu òd babiloñsczégò pòjmaniô do Christusa, sztërnôsce pòkòleniów.
Pòcz±tk krotszi perikopë
Z narodzenim Jezësa Christusa bë³o tak: Pò zdënkù Jegò Matczi Mariji z Józefã, nôprzód, nigle zamieszkelë razã, òna sta³a sã niesama za spraw± Swiãtégò Dëcha. Ji ch³op, Józef, co bé³ prawim cz³owiekã i nie chcô³ Ji wëstawic na sromòtã, zamiszlô³ Jã krëjamkò òdes³ac nazôd. Czej so to ùdbô³, tej hewòle Pañsczi anió³ mù sã ùkôzô³ w spikù ë rzek³: „Józefie, sënie Dawida, nie bój sã wzyc do se Mariji, twòji bia³czi, bò ze Swiãtégò Dëcha je to, co sã w Ni pòczã³o. Pòrodzy Sëna, jaczémù dôsz miono Jezës. Bò Òn wëbawi swój lud òd jegò grzéchów”. A no wszëtkò sã sta³o, ¿ebë bë³o zjisconé Pañsczé s³owò rzek³é przez proroka: Hewò Dzéwica pòcznie i ùrodzy Sëna, jaczémù nadadz± miono Emmanuel, no znaczi Bóg z nama. Czej Józef òdeck³, zrobi³ tak, jak mù przëkôzô³ Pañsczi anió³; wz±³ swòjã Bia³kã do se, ale nie zbli¿ô³ sã do Ni, ja¿ ùrodzë³a Sëna swégò pierwòrodnégò, jaczémù dô³ miono Jezës.
To je s³owò Pañsczé.
Wierzã
Wszëtcë klëkaj± na s³owa: I za spraw± Dëcha Swiãtégò przëj±³ ca³o...
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, dôj nama z now± gòrlëwòt± z³o¿ëc òfiarã w wilëj± Narodzeniô Pana, * jaczé sta³o sã pòcz±tkã naszégò òdkùpieniô. Przez Christusa, Pana najégò.
Prefacjô nr 3-5
W mòdlëtwach eucharisticznëch 1.-3. wspòmink krëjamnotë (wspòmnienié tajemnicë) dnia
ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ Iz 40, 5 Òbjawi sã chwa³a Pañskô * i wszëtcë lëdze ùzdrz± zbawienié, jaczé przëchòdzy òd najégò Bòga.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Panie, nasz Bò¿e, wspòmò¿ce naje së³ë przez no ùroczësté wspòminanié Narodzeniô Waszégò jedurnégò Sëna, * jaczégò Ca³o i Krew jesmë przëjãlë w Nôswiãtszim Sakrameñce. Przez Christusa, Pana najégò.
W dniu Narodzeniô Pana wszëtcë kap³anowie mòg± celebrowac abò koncelebrowac trzë Msze, pòd t± zastrzeg±, ¿e md± sã trzimelë przënôle¿négò czasu òdprôwianiô.
24/25 gòdnika
MSZÔ W NOCË Bóg nigdë nie òdrzucy³ cz³owieka. Nasz wieczny kawel (wieczny los) le¿i Mù na sërcu. Hewò ¿ëwi znak: „Dzecuszkò sã nóm narodzë³o" - to je Jegò Syn, jaczi dlô nas, lëdzy, i dlô najégò zbawieniégò zest±pi³ z nieba" ë stô³ sã cz³owiekã. Jezës Christus, „Pierwòrodny midzë wiele bracynama”, przëszed³ szëkac swòjëch bracynów - bò nas ùmi³owô³.
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Ps 2, 7 Pón rzek³ do mie: Të jes mòjim Sënã, * Jô Cebie dzysô zrodzy³.
Chwa³a na wi¿awach Bògù
KÒLEKTA Bò¿e, Të jes sprawi³, ¿e ta nôswiãtszô noc rozswiécë³a sã jasnot± prôwdzëwégò widu, + dôj, ¿ebësmë w niebie mòglë bëc ùczãstnikama redoscë Twòjégò Sëna, * jaczégò krëjamnotã Wceleniô jesmë pòznelë na zemi. Przez najégò Pana Jezësa Christusa.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 9, 1-3.5-6 Syn je nóm dóny.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. Nôród, co kroczi³ ò cemnic± ùzdrzô³ wiôld¿i wid; nad tima, co mieszkelë w krôjnie smrokù wid zaswiécy³. Wë zwielokrocëlë redosc, pòwielëlë ùcechã. A rozredowelë sã przed Wami, jakno sã redëj± òb ¿niwa, jak sã cesz± przë dzelenim ³owù. Bò jescë z³ómilë jegò cã¿czé jugò i czij, co bi³ gò pò remionach, prãt jegò cemiã¿nika jak w dniu dobëcô nad Madianitama.
Bò Dzeckò sã nóm narodzë³o, Syn je nama dóny, na Jegò remiona je z³o¿oné panowanié. Je òn nazwóny mionã: Przedzywny Dorôdca, Bóg Mòcny, Òdwieczny Òjc, Ks±¿e Miru. Wiôld¿é b±dze Jegò panowanié w pòkòju bez kùñca na ³awelnicë Dawida i nad Jegò królestwã, jaczé Òn ùcwiërdzy ë ùmòcni prawã i sprawiedlëwòt±, òdn±d i na wieczi. Zôzdrosnô mi³ota Pana Zôstãpów to sprawi.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 96 (95) Refren: Narodzy³ sã dzys Christus Pón, nasz Zbôwca.
Spiewôjta Panu piesñ now±, * spiewôj Panu, ca³ô zemio. Spiéwta Panu, s³awta Jegò miono, * kò¿dégò dnia g³osëta Jegò zbawienié.
Refren.
G³osta Jegò chwa³ã westrzód nôrodów wszëtczich, * rozpòwiadôjta ò Jegò cëdach strzód wszëtczich lëdów. G³osëta strzód lëdów, ¿e Pón je królã, * a b±dze sprawiedlëwie s±dzy³ lëdë.
Refren.
Niech sã redëje niebò i wieseli zemia, * niech szëmi mòrzé i wszëtkò, co je nape³niwô. Niech sã cesz± pòla i wszëtkò, co na nich rosce, * niech wszëtczé drzewa w lasach krzikaj± z redoscë.
Refren.
Przed òbliczim Pana, jaczi ju nadchôdô, * jaczi ju nadchôdô, ¿ebë sãdzëc zemiã. Òn mdze s±dzy³ nen swiat sprawiedlëwie, * a ne lëdë wedle prôwdë.
Refren.
DRËD¯É CZËTANIÉ Tt 2, 11-14 Òbjawi³a sã ³aska Bòga, jakô niese zbawienié wszëtczim lëdzóm.
Czëtanié z Lëstu swiãtégò Paw³a Apòszto³a do Titusa. Òbjawi³a sã ³aska Bòga, jakô niese zbawienié wszëtczim lëdzóm i pòùcziwô nas, ¿ebë jesmë sã wërzeklë bezbò¿notë i swiatowëch ¿±dzów, a ¿ëlë na nym swiece pòbò¿no i sprawiedlëwie, ¿d¿±cë b³ogòs³awiony nôdzeji i òbjawieniô sã chwa³ë wiôld¿égò Bòga i najégò Zbawicela, Jezësa Christusa, jaczi wëdô³ samégò se za nas, ¿ebë òdkùpic naju òd wszelejaczi nieprawòtë i òczëszczëc sobie lud nabëti dlô se, gòrlëwi w sprôwianim dobrëch ùczinków. To je s³owò Bò¿é.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ £k 2, 10-11
Alleluja, alleluja, alleluja.
Jô wama zwiastëjã wiôlg± redosc, dzysô w miesce Dawida narodzy³ sã nóm Zbawicél jaczim je Jezës Christus.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ £k 2, 1-14 Dzysô narodzy³ sã nóm Zbawicél.
+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò £ukasza. W nym czasu wësz³o rozpòrz±dzenié césarza Augùsta, ¿ebë zrobic spis lëdzy w ca³im pañstwie. Nen pierszi spis sã òdbé³ wnenczas, czej wiôlgòrz±dc± Syrëji bé³ Kwiriniusz. Tej wszëtcë wëbiérelë sã, ¿ebë sã dac zapisac, kò¿di do swòjégò miasta. Ùdô³ sã té¿ Józef z Galileji, z miasta Nazaret, do Judeji, do miasta Dawidowégò, zwónégò Betlejem, bò pòchòdzy³ z domôctwa ë rodu Dawida, ¿ebë sã dac zapisac ze zdón± z nim Marij±, chtërna bë³a niesama. Czej tam przebiwelë, nadeszed³ dlô Mariji czas zlegniãcô. Ùrodzë³a swòjégò pierwòrodnégò Sëna, òbwinã Gò w pielëszczi ë pò³o¿a w kùmie, bò w gòscyñcu nie bë³o dlô nich placu.
W nym jistnym òkòlim bëlë w pòlu pasturzowie, co noc± pilowelë swégò bëd³a. Wnym stan±³ kòl nich anió³ Pañsczi a Pañskô chwa³a jich zewsz±dka òbswiécë³a tak, ¿e sã baro wërzaslë. Ale anió³ rzek³ do nich: „Ni miéjta strachù! Hewò jô wama zwiastëj± wiôlg± redosc, jakô b±dze dónô ca³émù nôrodowi: dzysô w miesce Dawida narodzy³ sã wama Zbawicél, co je Mesjaszã, Panã. A taczi mdze dlô waju znak: nalézeta Dzecuszkò òbwinioné w pielëszczi, pò³o¿oné w kùmie”. A w nym przë³±czë³o sã do anio³a wiele niebiesczégò wòjska, co s³awi³o Bòga s³owama: „Chwa³a Bògù na wi¿awach, a na zemi mir lëdzóm, jaczich Bóg so ùwidzô³”.
To je s³owò Pañsczé.
Wierzã Wszëtcë klëkaj± s³owa: I za spraw± Dëcha Swiãtégò przëj±³ ca³o...
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, przëjimnij rôd ne darë z³o¿oné w swiãt± noc Narodzeniô Pana + i przez krëjamn± wëmianã darów dôj nóm ùdzél w bó¿stwie Twòjégò Sëna, * w jaczim naja cz³owieczô nôtëra zjedna³a sã z Tob±. Przez Christusa, Pana najégò.
Prefacjô nr 3-5 W Mòdlëtwach eucharisticznëch 1-3 wspòmnienié krëjamnotë (tajemnicë) dnia
ANTIFONA NA KÒMÓNIà J 1, 14 S³owò sta³o sã ca³ã * i më jesmë òbzérelë Jegò chwa³ã.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Panie, nasz Bò¿e, z redosc± më swiãcymë Narodzenié najégò Òdkùpicela, * sprawce, ¿ebë jesmë przez swiãté ¿ëcé zas³u¿ëlë na pò³±czenié sã z Nim we wiecznoscë. Przez Christusa, Pana najégò.
25 gòdnika
MSZÔ Ò PÒRÉNKÙ Pasturze przëbëlë do Betlejem, ¿ebë zdrzec, wierzëc i adorowac. Jich sërca bë³ë pe³né redoscë. Tak ùredowóny mówilë ò tim, co czëlë òd anio³a i co widzelë w Betlejem. A Marija s³ëcha³a jich s³ów w zadzëwòwaniu. Przez ca³é ¿ëcé Òna dzãkùje Bògù i pòdzywiô Jegò niepòjãt± dobroc. Christus, Zbawicél je strzód nas. Wezdrzóny w cëdown± wiôlgòtã nëch wëdarzeniów i w ùni¿enié sã Bòga më té¿ Jemù redosno spiéwómë. Pòtemù pùdzemë nazôd dodóm z n± ùdb±, ¿e Christus przëszed³ na swiat i jidze pò drogach najégò lëdzczégò ¿ëcô.
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Przër. Iz 9, 1.5. £k 1, 33 Wid zajasniô³ nad nama, * bò Christus nóm sã narodzy³. * Je Òn nazwóny mionã: Przedzywny Dorôdca, * Bóg Mòcny, * Ks±¿e Miru, * Òdwieczny Òjc, * a Jegò królestwò nie mdze mia³o kùñca.
Chwa³a na wi¿awach
KÒLEKTA Òswiécony now± jasnot± Wcelonégò S³owa, më prosymë Was, wszëtkòmòg±cy Bò¿e, + sprawce, niech w najëch czënach òdbijô sã wid, * jaczi przez wiarã jasnieje w najëch dëszach. Przez najégò Pana, Jezësa Christusa.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 62, 11-12 Przëszed³ Zbawicél.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. Hewòle co Pón òbznajmiwô wszëtczim kùñcóm zemi: Mówta do Córë Syjoñsczi: Wejle twój Zbôwca przëchòdzy. Hewò Jegò nôdgroda z Nim jidze i zôp³ata Jegò przed Nim. B±d± jich nazéwelë „Lëdã Swiãtim”, òdkùpionym przez Pana. A tobie dadz± miono: „Szukóné”, „Miasto nie òpùszczoné”.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 97 (96) Refren: Wid zajasnieje, bò Pón sã narodzy³.
Pón królëje, ceszë sã, zemio. * redujta sã, òstrowie lëczné! Blón i cemnica s± wkó³ Niegò, * prawò i sprawiedlëwòsc s± pòdstaw± Jegò tronu.
Refren.
Dlô sprawiedlëwégò wid wschôdô * i redosc dlô lëdzy prawégò sërca. Redujta sã w Panu, wa, sprawiedlëwi * i s³awta Jegò swiãté miono.
Refren.
DRËD¯É CZËTANIÉ Tt 3, 4-7 Bóg zbawi³ naju z mi³osërdzô.
Czëtanié z Lëstu swiãtégò Paw³a Apòszto³a do Titusa. Czej sã òkôza dobroc i mi³ota Zbawicela, najégò Bòga, do lëdzy, nié przez bôczënk na sprawiedlëwé ùczinczi, jaczé jesmë sprawilë, leno ze swégò mi³osërdzégò Òn naju zbawi³ przez òbmëcé na òdrodã i òdnowienié w Dëchù Swiãtim, chtërnégò wëlô³ na nas bòkadno przez Jezësa Christusa, najégò Zbawicela, ¿ebë jesmë, ùsprawiedlëwiony ³ask±, stelë sã w nôdzeji spôdkòbiércama wiecznégò ¿ëcégò.
To je s³owò Bò¿é.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ £k 2, 14
Alleluja, alleluja, alleluja.
Chwa³a Bògù na wi¿awach, a na zemi mir lëdzóm, jaczich Bóg so ùwidzô³.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ £k 2, 15-20 Pasturze nalezlë Marijã, Józefa i Dzecuszkò.
+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò £ukasza. Czej anio³owie òdeszlë òd nich do nieba, pasturze gôdelë midzë sob±: „Pòjmë do Belejemù, òbôczimë co tam sã wëdarzë³o, co nama Pón òbjawi³”. Té¿ szlë tam jak nôchùtczi i nalezlë Marijã, Józefa ë Dzecuszkò, pò³o¿oné w kùmie. Czej Je ùzdrzelë, òpòwiedzelë no, co jima bë³o òbjawioné ò nym Dzecuszkù. A wszëtcë, co ò tim czëlë, dzëwòwelë sã temù, co jima pasturze gôdelë. Ale Marija zachòwiwa ne wszëtczé sprawë ë rozpamiãtiwa je w swòjim sërcu. A pasturzowie szlë nazôd wielbi±cë i chwôl±c Bòga za wszëtkò, co czëlë i widzelë, jak jima no bë³o rzek³é.
To je s³owò Pañsczé.
Wierzã Wszëtcë klëkaj± na s³owa: I za spraw± Dëcha Swiãtégò przëj±³ ca³o...
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Mi³osërny Bò¿e, niech naja Òfiara stónie sã wôrtnô krëjamnotë, jak± më swiãcymë, + wëznôwómë, ¿e Christus narodzony jakò cz³owiek je té¿ prôwdzëwim Bògã, + sprawi, ¿ebë ne zemsczé darë przez Cebie przemienioné, da³ë nóm ùdzél w Bòsczim ¿ëcym. Przez Christusa, Pana najégò.
Prefacjô nr 3-5 W Mòdlëtwach eucharisticznëch 1.-3. wspòmink krëjamnotë (wspòmnienié tajemnicë) dnia
ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ Przër. Za 9,9 Ceszë sã baro, Córo Syjonu, * wò³ôj z redosc± Córo Jeruzalemù. * Wejle Król twój przëchòdzy do Ce, * Swiãti i Zbawicél swiata.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, z redosc± më swiãcymë Narodzenié Twòjégò Sëna, * sprawi, ¿ebë jesmë pòg³ãbiwelë najã wiarã w krëjamnotã Wceleniô i gòrlëwi jã mi³owelë. Przez Christusa, Pana najégò.
25 gòdnika
MSZÔ W DZÉÑ Niejedny mëszl±, ¿e Jezës przëchòdzy na swiat nié pòwò³óny i jakbë nôgle, z cemnicë sã ukôzô³. Nie je to prôwda. Bò hewòle Bóg Òjc mówi ò Nim, tzn. rodzy Gò òd wieków w jasnoce swégò majestatu i pòsélô na swiat. Prorocë zapòwiôdelë Jegò prziñdzenié. „No Dzeckò”, nen „Wid" zestãpùj±cy „dzysô na zemiã”, bë³o spòdzéwóné i wzéwóné, a jednak nie je w nym swiece Gòscã rôd widzónym. Historiô swiéckô nie zanotëje w swòjëch kronikach sztërkù Jegò narodzeniô, a Jegò smiërc na krzi¿u òpisze le w pôrã ré¿kach. Równak no ùbòd¿é Dzecuszkò swòjim bòsczim sërcã òbjimô ca³i swiat i pòdtrzëmiwô gò w jistnienim. Je Òno S³owã, jaczé ¿ëje wiecznie i „òbswiecywô kò¿dégò cz³owieka”.
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Dzecuszkò sã nóm narodzë³o i Syn je nama dóny; * na Jegò remiona z³o¿oné je panowanié * i je Òn nazwóny Zwiastunã Bò¿ëch ùdbów. (Iz 9,5).
Chwa³a na wi¿awach
KÒLEKTA Bò¿e, Të w nad'zwëczajny spòsób môsz stwòrzoné cz³owieka i w jesz cëdowniészi spòsób jes òdnowi³ jegò czestnotã, + dôj nóm bëc ùczãstnikama w bó¿stwie Twòjégò Sëna, * chtëren przëj±³ lëdzk± nôtërã. Jaczi z Tob± ¿ëje i królëje na wieczi wieków.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 52, 7-10 Ca³ô zemia ùzdrzi Bò¿é zbawienié.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. Ó jak spòsobné s± na górach nod¿i zwiastuna redosny nowinë, jaczi òg³ôszô mir, zwiastëje szczescé, chtëren òbznajmiwô zbawienié, chtëren mówi do Syjonu: „Twój Bóg zacz±³ królowac”. Nen g³os! Twòji stró¿owie wò³aj±, razã krzikaj± redosno, bò òbzéraj± na swòje òczë jak Pón nazôd wrôcô na Syjón. Òdezwijta sã redosnym spiéwanim, wszëtczé szmërglënë Jeruzalemù! Bò Pón pòceszi³ swój lud, òdkùpi³ Jeruzalem. Pón wëcygn±³ swòje swiãté remiã na òczach wszëtczich nôrodów; i wszëtczé kùñce zemi ùzdrz± zbawienié najégò Bòga.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 98 (97) Refren: Ùzdrza³a zemia Zbawicela swégò. Spiewôjta Panu piesñ now±, * bò ùczëni³ cëda. Dobëcé Mù sprawi³a Jegò prawô rãka * i swiãté remiã Jegò.
Refren.
Pón òkôzô³ swòje zbawienié, * na òczach pòganów òbjawi³ swòjã sprawiedlëwòsc. Wspòmniô³ na dobroc i na wiernosc swòjã * dlô domôctwa Izraela.
Refren.
Ùzdrza³ë wszëtczé kùñce zemi * zbawienié najégò Bòga. Wò³ôj z redoscë na pòczestnosc Pana ca³ô zemio, ceszta sã, wieselta i grôjta.
Refren.
DRËD¯É CZËTANIÉ Hbr 1, 1-6 Bóg przemówi³ do nas przez Sëna.
Czëtanié z Lëstu do Hebrajczików. Wiele razy i na wszelenijaczé ôrtë mówi³ przódë Bóg do òjców przez proroków, a w nëch slédnëch dniach przemówi³ do nas przez Sëna. Jegò to ùstanowi³ pòsobnikã wszëtczich rzeczi, przez Niegò té¿ stwòrzi³ ca³i swiat. Nen Syn, jaczi je jasnot± Jegò chwa³ë i òbrôzã Jegò jistwë, pòdtrzëmiwô wszëtkò s³owã swòji pòtãd¿i, a czej sprawi³ òczëszczenié z grzéchów, sôd³ pò prawiznie Majestatu na wi¿awach. Òn ò tëlé stô³ sã wë¿szi òd anio³ów, ò wiele erbòwô³ wë¿szé òd nich miono. Bò do jaczégò z anio³ów czedë rzek³: „Të jes mòjim Sënã, Jô jem Cã dzysô zrodzy³"? I té¿: „Jô mdã Mù Òjcã, a Òn b±dze Mie Sënã”. A czej zôs wprowadzy Pierwòrodnégò na swiat, pòwié: „Niech Mù sk³ôdaj± pòk³ón wszëtcë Bò¿i anio³owie”.
To je s³owò Bò¿é.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡
Alleluja, alleluja, alleluja.
Zajasniô³ nóm dzéñ swiãti, pòjta¿e, nôrodë, z³ó¿ta pòk³ón Panu, bò wiôld¿i wid zest±pi³ na zemiã dzysô.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ S³owò sta³o sã ca³ã.
EWANIELËJÔ D£ËGSZÔ J1, 1-18
+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Jana. Na zôcz±tkù bë³o S³owò a S³owò bë³o ù Bòga, i Bògã bë³o S³owò. Òno bë³o na zôcz±tkù ù Bòga. Wszëtkò przez Nie sã sta³o, a bez Niegò nic sã nie sta³o, co sã sta³o. W Nim bë³o ¿ëcé, a ¿ëcé bë³o widã lëdzy, a wid swiécy ò cemnic±, a cemnica gò nie òbjimnã³a. Zjawi³ sã cz³owiek pòs³óny przez Bòga - miono jegò bë³o Jan. Przëszed³ òn na swiôdczenié, ¿ebë zaswiadczëc ò widze, ¿ebë wszëtcë przez niegò uwierzëlë. Nie bé³ òn widã, le bé³ pòs³óny, ¿ebë zaswiadczëc ò widze.
Bé³ wid prôwdzëwi, co òbswiecywô kò¿dégò cz³owieka, czej przëchôdô na swiat. Na swiece bë³o S³owò, a swiat przez Nie sã stô³, ale swiat Gò nie pòznô³. Przësz³o do swégò miectwa, a swòji Gò nie przëjãlë. Równak tim wszëtczim, co Je przëjãlë, da³o mòc, ¿ebë sã stelë Bò¿ima dzecama, tima, co wierz± w Jegò miono - co ani z kr'wi, ani z ³akòtë ca³a, ani z wòlë ch³opa, le z Bòga sã narodzëlë. S³owò sta³o sã ca³ã i zamieszka³o midzë nama. I më jesmë òbzérelë Jegò chwa³ã, chwa³ã, jak± Jednorodzony dostôwô òd Òjca, pe³en ³asczi i prôwdë. Jan swiôdczi ò Nim ë g³osno wò³ô w s³owach: Nen bé³, ò jaczim jô jem rzek³: Nen, co pò mie jidze, przewë¿szi³ miã czestnot±, bò bé³ rëchlij òd mie”. Z Jegò pe³notë jesmë wszëtcë dostelë - ³aska za ³ask±. Jak Prawò bë³o nadóné przez Mòj¿esza, ³aska i prôwda przësz³ë przez Jezësa Christusa. Bòga nicht nigdë nie widzô³. Nen Jednorodzony Bóg, co je na klinie Òjca, ò Nim pòùczi³.
To je s³owò Pañsczé.
EWANIELËJÔ KRÓTSZÔ J1, 1-5.9-14
+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Jana. Na zôcz±tkù bë³o S³owò a S³owò bë³o ù Bòga, i Bògã bë³o S³owò. Òno bë³o na zôcz±tkù ù Bòga. Wszëtkò przez Nie sã sta³o, a bez Niegò nic sã nie sta³o, co sã sta³o. W Nim bë³o ¿ëcé, a ¿ëcé bë³o widã lëdzy, a wid swiécy ò cemnic±, a cemnica gò nie òbjimnã³a.
Bé³ wid prôwdzëwi, co òbswiecywô kò¿dégò cz³owieka, czej przëchôdô na swiat. Na swiece bë³o S³owò, a swiat przez nie sã stô³, ale swiat Gò nie pòznô³. Przësz³o do swégò miectwa, a swòji Gò nie przëjãlë. Równak tim wszëtczim, co Je przëjãlë da³o mòc, ¿ebë sã stelë Bò¿ima dzecama, tima, co wierz± w Jegò miono - co ani z kr'wi, ani z ³akòtë ca³a, ani z wòlë ch³opa, le z Bòga sã narodzëlë. S³owò sta³o sã ca³ã i zamieszka³o midzë nama. I më jesmë òbzérelë Jegò chwa³ã, chwa³ã, jak± Jednorodzony dostôwô òd Òjca, pe³en ³asczi i prôwdë. To je s³owò Pañsczé.
Wierzã Wszëtcë klëkaj± na s³owa: I za spraw± Dëcha Swiãtégò wz±³ ca³o...
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, w nã ùroczëznã przëjimnij¿e rôd nã Òfiarã, przez jak± òdbë³o sã nasze pòjednanié z Tob±, * i sprawi, ¿ebë òna wznios³a sã do Ce jakò bëlné ùwielbienié. Przez Christusa, Pana najégò.
Prefacjô nr 3-5 W Mòdlëtwach eucharisticznëch 1.-3. wspòmnienié krëjamnotë dnia
ANTIFONA NA KÒMÓNIà Ps 98 (97), 3 Ùzdrza³ë wszëtczé kùñce zemi * zbawienié przëchòdz±cé òd najégò Bòga.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Mi³osërny Bò¿e, narodzony dzysô Zbawicél swiata wrócy³ nóm no pòczëcé, ¿e më jesmë Bò¿ima dzecama, * sprawi, ¿ebë jesmë mielë ùdzél w Jegò wiecznym ¿ëcym. Jaczi ¿ëje i królëje na wieczi wieków.
|
|