Bo¿e Narodzenie

Date:  19.12.2003
Section: Lekcjonarz

CZ¡D BÒ¯ÉGÒ NARODZENIÔ


25 gòdnika (grudnia)
NARODZENIÉ PANA
A-B-C


Ùroczëstosc


WIECZÓRNÔ MSZÔ WIGILIJNÔ


Tã Msz± òdprôwiô sã w wieczór 24 gòdnika przed I niszpòrã Narodzeniô Pana abò pò nim.

Bë³ë czasë, w jaczich Bóg nie dôwô³ ò se czëc. Mô³czô³. Nie s³ëchô³ ani nie òdpòwiôdô³ na wò³anié. Tedë ny, co Gò chcelë nalezc skar¿ëlë sã i prosëlë: Panie, nie zakriwôjce swòjégò òbliczô! A dzeja³o sã tak, bò té¿ cz³owiek wëlãk³i przed Bò¿im majestatã abò òbc±¿ony win±, kri³ sã przed Nim; nie chcô³, ¿ebë Bóg na niegò zdrzô³ i do niegò przemôwiô³. Më dzysô, chòc nie jesmë lepszi, dost±pilë jesmë ny ³asczi, ¿e Bóg ju nie mô³czi i ju nigdë nie mdze cëchò. Czedës Bóg przemôwiô³ przez proroków. Czej czas sã wëpe³ni³, Bóg przemówi³ przez swòjégò Sëna, Christusa, jaczi je strzód nas jakò slédné i wieczné S³owò Bòga do lëdzy
.
„W nen wieczór wa b±dzeta wiedza, ¿e Pón prziñdze”. Dzysô - Òn przëchòdzy jakò Bóg ùkrëti, ale „witro” - prziñdze z mòc± i tedë „wa ùzdrzita Jegò chwa³ã”.


ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ
Przër. Wi 16, 6-7


Dzysô wa b±dzeta wiedza, ¿e Pón prziñdze, ¿ebë nas zbawic, * a witro wa ùzdrzita Jegò chwa³ã


Chwa³a na wi¿awach


KÒLEKTA


Bò¿e, Të co rokù dôwôsz nama redosc ¿daniô na ùroczëstoscë Pañsczégò Narodzeniô, + sprawi, ¿ebë jesmë ca³im sërcã przëjãlë Twòjégò Sëna jakò najégò Òdkùpicela * i bez lãkù mòglë Gò òbzerac, czej Òn prziñdze jakò Sãdzëcél. Jaczi z Tob± ¿ëje i królëje na wieczi wieków.


PIERSZÉ CZËTANIÉ
Iz 62, 1-5


Bóg mi³uje swój nôród i zesle Òdkùpicela.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza.

Przez bôczënk na Syjón jô nie mdã cëchò, przez bôczënk na Jerozolimã nie dóm pòkù, pòk±dka ji sprawiedlëwòta nie ³isknie jak rzoza i zbawienié ji nie rozswiécy jak gòrniô. Wnenczas nôrodë ùzdrz± twòjã sprawiedlëwòtã a wszëtcë królowie twòjã chwa³ã. I nazwi± cebie nowim mionã, jaczé ward¿i Pana wëmieni±. Të mdzesz snô¿± kòrun± w rãkach Pana, kòrun± królewsk± w d³oni twégò Bòga. Nie md± ò tobie ju wicyj mówile: „Òstawionô”, i ò twòji zemi ju nie rzek± „Pùstiniô”. Rëchlij ju cebie nazwi± „Mòje w ni ùlubienié" a twòjã zemiã „Slëbnica”. Bò të jes sã ùwidza Panu i twòja zemia dostónie ch³opa. Bò jakno m³odzónk bierze slub z dzéwczëcã, tak twój Dobrodzéj weznie slub z tob±, i jak òblëbiñc sã ceszi òblëbienic±, tak Bóg twój sã mdze tobie ceszi³.

To je s³owò Bò¿é.


PSALM RESPONSORIJNY
Ps 89 (88)



Refren: Jô b±dã na wieczi s³awi³ ³asczi Pana.

„Jô zrobi³ ùgòdã z mòjim wëbrañcã, *
przësyg jem Dawidowi, mòjémù s³ëdze:
Ùtrwalã twòjëch nastãpników na wieczi *
i ùmòcniã twòjã ³awelnicã na wszëtczé pòkòlenia”.

Refren.

B³ogòs³awiony je lud, co ùmieje sã ceszëc *
i chòdzy, ò Panie, w jasnoce Waszégò òbliczô.
Ny sã wiëdno cesz± Waszémù mionu, *
a Wasza sprawiedlëwòta jich wëwë¿sziwô.

Refren.


Òn mdze do Mie wò³ô³: „Të jes mòjim Òjcã, *
mòjim Bògã, kamizn± mòjégò zbawieniô”.
Na wieczi zachòwiã dlô niegò ³askã *
a mòja ùgòda z nim b±dze trwa³ô.

Refren.


DRËD¯É CZËTANIÉ
Dz 13, 16-17. 22-25


Swiôdczenié swiãtégò Paw³a ò Christusu.
Czëtanié z Dzejów Apòszto³ów.

Czej Pawe³ przëbé³ do Antiochëji Pizydijsczi, wstô³ w bó¿nicë, cziwn±³ rãk± i zacz±³ prawic: „S³ëchôjta, Izraelicë i wa, bògòbòj±cy! Bóg te izraelsczégò lëdu wëbrô³ najëch òjców i wëwë¿szi³ lud w cëzënie w egipsczi zemi ë wëprowadzy³ gò z ni mòcnym remieniã.

A pòtemù pòwò³ô³ na jich króla Dawida, ò jaczim té¿ dô³ swiôdczenié w s³owach: Jô nalôz jem Dawida, sëna Jességò, cz³owieka pò mòji mëslë, jaczi we wszëtczim zjiscy mòjã wòl±. Z jegò rodu, wedle òbietnicë, Bóg wëprowadzy³ Izraelowi Jezësa Zbawicela. Przed Jegò prziñdzenim Jan g³osy³ chrzest nawróceniô ca³émù izraelsczémù lëdowi. A pòd kùñc swòjégò dzejaniô Jan mówi³: Jô nie jem tim, za kògò wa mie môta. Pò mie prziñdze Nen, jaczémù jô nie jem wôrtny rozrzeszëc zandalów na nogach”.

To je s³owò Bò¿é.


SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡



Alleluja, alleluja, alleluja.

Witro b±dze zg³adzonô nieprawòta zemi
i Zbôwca swiata mdze panowô³ nad nama.

Alleluja, alleluja, alleluja.


EWANIELËJÔ


Pòchòdzënk Jezësa Christusa i zôpòwiésc Jegò narodzeniô.

EWANIELËJÔ D£ËGSZÔ Mt 1, 1-25
EWANIELËJÔ KROTSZÔ Mt 1, 18-25

+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Mateùsza.

Pòchòdzënk Jezësa Christusa, sëna Dawida, sëna Abrahama: Abraham bé³ òjcã Izaaka; Izaak òjcã Jakùba; Jakùb òjcã Judë ë jegò bracy; a Juda bé³ òjcã Faresa i Zarë, jaczich matk± bë³a Tamar. Fares bé³ òjcã Ezrona; Ezrón òjcã Arama; Aram òjcã Aminadaba; Aminadab òjcã Naassona; Nassón òjcã Salmóna; Salmón òjcã Booza, a matk± bë³a Rachab. Booz bé³ òjcã Òbéda, a matk± bë³a Rut. Òbéd bé³ òjcã Jességò, a Jessé òjcã króla Dawida.

Dawid bé³ òjcã Salomóna, a matk± bë³a dôwnô bia³ka Ùriasza. Salomón bé³ òjcã Robòama; Robòam òjcã Abiasza; Abiôsz òjcã Asë; Asa òjcã Jozafata; Jozafat òjcã Jorama; Joram òjcã Òzëjasza; Òzëjôsz òjcã Joatama; Joatam òjcã Achaza; Achôz òjcã Ezechijasza; Ezechijôsz òjcã Manassesa; Manasses òjcã Amòsa; Amòs òjcã Jozëjasza; Jozëjôsz òjcã Jechóniasza ë jegò bracy za czasów babiloñsczégò pòjmaniô.

Pò babiloñsczim pòjmanim Jechóniôsz bé³ òjcã Salatiela; Salatiel òjcã Zorobabela; Zorobabel òjcã Abiuda; Abiud òjcã Eliakima; Eliakim òjcã Azora; Azór òjcã Sadoka; Sadok òjcã Achima; Achim òjcã Eliuda; Eliud òjcã Eleazara; Eleazór òjcã Mattana; Mattón òjcã Jakùba; Jakùb òjcã Józefa, ch³opa Mariji, z jaczi sã narodzy³ Jezës, zwóny Christusã.

Tak tej w ca³oscë òd Abrahama do Dawida je sztërnôsce pòkòleniów; òd Dawida do babiloñsczégò pòjmaniô té¿ sztërnôsce pòkòleniów; w kùñcu òd babiloñsczégò pòjmaniô do Christusa, sztërnôsce pòkòleniów.

Pòcz±tk krotszi perikopë

Z narodzenim Jezësa Christusa bë³o tak: Pò zdënkù Jegò Matczi Mariji z Józefã, nôprzód, nigle zamieszkelë razã, òna sta³a sã niesama za spraw± Swiãtégò Dëcha. Ji ch³op, Józef, co bé³ prawim cz³owiekã i nie chcô³ Ji wëstawic na sromòtã, zamiszlô³ Jã krëjamkò òdes³ac nazôd. Czej so to ùdbô³, tej hewòle Pañsczi anió³ mù sã ùkôzô³ w spikù ë rzek³: „Józefie, sënie Dawida, nie bój sã wzyc do se Mariji, twòji bia³czi, bò ze Swiãtégò Dëcha je to, co sã w Ni pòczã³o. Pòrodzy Sëna, jaczémù dôsz miono Jezës. Bò Òn wëbawi swój lud òd jegò grzéchów”. A no wszëtkò sã sta³o, ¿ebë bë³o zjisconé Pañsczé s³owò rzek³é przez proroka: Hewò Dzéwica pòcznie i ùrodzy Sëna, jaczémù nadadz± miono Emmanuel, no znaczi Bóg z nama. Czej Józef òdeck³, zrobi³ tak, jak mù przëkôzô³ Pañsczi anió³; wz±³ swòjã Bia³kã do se, ale nie zbli¿ô³ sã do Ni, ja¿ ùrodzë³a Sëna swégò pierwòrodnégò, jaczémù dô³ miono Jezës.

To je s³owò Pañsczé.


Wierzã

Wszëtcë klëkaj± na s³owa: I za spraw± Dëcha Swiãtégò przëj±³ ca³o...

Mòdlëtwa wiérnëch


MÒDLËTWA NAD DARAMA


Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, dôj nama z now± gòrlëwòt± z³o¿ëc òfiarã w wilëj± Narodzeniô Pana, * jaczé sta³o sã pòcz±tkã naszégò òdkùpieniô. Przez Christusa, Pana najégò.


Prefacjô nr 3-5



W mòdlëtwach eucharisticznëch 1.-3. wspòmink krëjamnotë (wspòmnienié tajemnicë) dnia


ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ
Iz 40, 5


Òbjawi sã chwa³a Pañskô * i wszëtcë lëdze ùzdrz± zbawienié, jaczé przëchòdzy òd najégò Bòga.


MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII


Panie, nasz Bò¿e, wspòmò¿ce naje së³ë przez no ùroczësté wspòminanié Narodzeniô Waszégò jedurnégò Sëna, * jaczégò Ca³o i Krew jesmë przëjãlë w Nôswiãtszim Sakrameñce. Przez Christusa, Pana najégò.


W dniu Narodzeniô Pana wszëtcë kap³anowie mòg± celebrowac abò koncelebrowac trzë Msze, pòd t± zastrzeg±, ¿e md± sã trzimelë przënôle¿négò czasu òdprôwianiô.



24/25 gòdnika

MSZÔ W NOCË


Bóg nigdë nie òdrzucy³ cz³owieka. Nasz wieczny kawel (wieczny los) le¿i Mù na sërcu. Hewò ¿ëwi znak: „Dzecuszkò sã nóm narodzë³o" - to je Jegò Syn, jaczi dlô nas, lëdzy, i dlô najégò zbawieniégò zest±pi³ z nieba" ë stô³ sã cz³owiekã. Jezës Christus, „Pierwòrodny midzë wiele bracynama”, przëszed³ szëkac swòjëch bracynów - bò nas ùmi³owô³.


ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ
Ps 2, 7


Pón rzek³ do mie: Të jes mòjim Sënã, * Jô Cebie dzysô zrodzy³.


Chwa³a na wi¿awach Bògù


KÒLEKTA


Bò¿e, Të jes sprawi³, ¿e ta nôswiãtszô noc rozswiécë³a sã jasnot± prôwdzëwégò widu, + dôj, ¿ebësmë w niebie mòglë bëc ùczãstnikama redoscë Twòjégò Sëna, * jaczégò krëjamnotã Wceleniô jesmë pòznelë na zemi. Przez najégò Pana Jezësa Christusa.


PIERSZÉ CZËTANIÉ
Iz 9, 1-3.5-6


Syn je nóm dóny.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza.

Nôród, co kroczi³ ò cemnic± ùzdrzô³ wiôld¿i wid; nad tima, co mieszkelë w krôjnie smrokù wid zaswiécy³. Wë zwielokrocëlë redosc, pòwielëlë ùcechã. A rozredowelë sã przed Wami, jakno sã redëj± òb ¿niwa, jak sã cesz± przë dzelenim ³owù. Bò jescë z³ómilë jegò cã¿czé jugò i czij, co bi³ gò pò remionach, prãt jegò cemiã¿nika jak w dniu dobëcô nad Madianitama.

Bò Dzeckò sã nóm narodzë³o, Syn je nama dóny, na Jegò remiona je z³o¿oné panowanié. Je òn nazwóny mionã: Przedzywny Dorôdca, Bóg Mòcny, Òdwieczny Òjc, Ks±¿e Miru. Wiôld¿é b±dze Jegò panowanié w pòkòju bez kùñca na ³awelnicë Dawida i nad Jegò królestwã, jaczé Òn ùcwiërdzy ë ùmòcni prawã i sprawiedlëwòt±, òdn±d i na wieczi. Zôzdrosnô mi³ota Pana Zôstãpów to sprawi.

To je s³owò Bò¿é.


PSALM RESPONSORIJNY
Ps 96 (95)


Refren: Narodzy³ sã dzys Christus Pón, nasz Zbôwca.

Spiewôjta Panu piesñ now±, *
spiewôj Panu, ca³ô zemio.
Spiéwta Panu, s³awta Jegò miono, *
kò¿dégò dnia g³osëta Jegò zbawienié.

Refren.

G³osta Jegò chwa³ã westrzód nôrodów wszëtczich, *
rozpòwiadôjta ò Jegò cëdach strzód wszëtczich lëdów.
G³osëta strzód lëdów, ¿e Pón je królã, *
a b±dze sprawiedlëwie s±dzy³ lëdë.

Refren.

Niech sã redëje niebò i wieseli zemia, *
niech szëmi mòrzé i wszëtkò, co je nape³niwô.
Niech sã cesz± pòla i wszëtkò, co na nich rosce, *
niech wszëtczé drzewa w lasach krzikaj± z redoscë.

Refren.

Przed òbliczim Pana, jaczi ju nadchôdô, *
jaczi ju nadchôdô, ¿ebë sãdzëc zemiã.
Òn mdze s±dzy³ nen swiat sprawiedlëwie, *
a ne lëdë wedle prôwdë.

Refren.


DRËD¯É CZËTANIÉ
Tt 2, 11-14


Òbjawi³a sã ³aska Bòga, jakô niese zbawienié wszëtczim lëdzóm.
Czëtanié z Lëstu swiãtégò Paw³a Apòszto³a do Titusa.

Òbjawi³a sã ³aska Bòga, jakô niese zbawienié wszëtczim lëdzóm i pòùcziwô nas, ¿ebë jesmë sã wërzeklë bezbò¿notë i swiatowëch ¿±dzów, a ¿ëlë na nym swiece pòbò¿no i sprawiedlëwie, ¿d¿±cë b³ogòs³awiony nôdzeji i òbjawieniô sã chwa³ë wiôld¿égò Bòga i najégò Zbawicela, Jezësa Christusa, jaczi wëdô³ samégò se za nas, ¿ebë òdkùpic naju òd wszelejaczi nieprawòtë i òczëszczëc sobie lud nabëti dlô se, gòrlëwi w sprôwianim dobrëch ùczinków.

To je s³owò Bò¿é.


SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡
£k 2, 10-11



Alleluja, alleluja, alleluja.

Jô wama zwiastëjã wiôlg± redosc,
dzysô w miesce Dawida narodzy³ sã nóm Zbawicél
jaczim je Jezës Christus.

Alleluja, alleluja, alleluja.


EWANIELËJÔ
£k 2, 1-14


Dzysô narodzy³ sã nóm Zbawicél.
+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò £ukasza.

W nym czasu wësz³o rozpòrz±dzenié césarza Augùsta, ¿ebë zrobic spis lëdzy w ca³im pañstwie. Nen pierszi spis sã òdbé³ wnenczas, czej wiôlgòrz±dc± Syrëji bé³ Kwiriniusz. Tej wszëtcë wëbiérelë sã, ¿ebë sã dac zapisac, kò¿di do swòjégò miasta. Ùdô³ sã té¿ Józef z Galileji, z miasta Nazaret, do Judeji, do miasta Dawidowégò, zwónégò Betlejem, bò pòchòdzy³ z domôctwa ë rodu Dawida, ¿ebë sã dac zapisac ze zdón± z nim Marij±, chtërna bë³a niesama. Czej tam przebiwelë, nadeszed³ dlô Mariji czas zlegniãcô. Ùrodzë³a swòjégò pierwòrodnégò Sëna, òbwinã Gò w pielëszczi ë pò³o¿a w kùmie, bò w gòscyñcu nie bë³o dlô nich placu.

W nym jistnym òkòlim bëlë w pòlu pasturzowie, co noc± pilowelë swégò bëd³a. Wnym stan±³ kòl nich anió³ Pañsczi a Pañskô chwa³a jich zewsz±dka òbswiécë³a tak, ¿e sã baro wërzaslë. Ale anió³ rzek³ do nich: „Ni miéjta strachù! Hewò jô wama zwiastëj± wiôlg± redosc, jakô b±dze dónô ca³émù nôrodowi: dzysô w miesce Dawida narodzy³ sã wama Zbawicél, co je Mesjaszã, Panã. A taczi mdze dlô waju znak: nalézeta Dzecuszkò òbwinioné w pielëszczi, pò³o¿oné w kùmie”. A w nym przë³±czë³o sã do anio³a wiele niebiesczégò wòjska, co s³awi³o Bòga s³owama: „Chwa³a Bògù na wi¿awach, a na zemi mir lëdzóm, jaczich Bóg so ùwidzô³”.

To je s³owò Pañsczé.

Wierzã


Wszëtcë klëkaj± s³owa: I za spraw± Dëcha Swiãtégò przëj±³ ca³o...


Mòdlëtwa wiérnëch


MÒDLËTWA NAD DARAMA


Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, przëjimnij rôd ne darë z³o¿oné w swiãt± noc Narodzeniô Pana + i przez krëjamn± wëmianã darów dôj nóm ùdzél w bó¿stwie Twòjégò Sëna, * w jaczim naja cz³owieczô nôtëra zjedna³a sã z Tob±. Przez Christusa, Pana najégò.


Prefacjô nr 3-5


W Mòdlëtwach eucharisticznëch 1-3 wspòmnienié krëjamnotë (tajemnicë) dnia


ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ
J 1, 14


S³owò sta³o sã ca³ã * i më jesmë òbzérelë Jegò chwa³ã.


MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII


Panie, nasz Bò¿e, z redosc± më swiãcymë Narodzenié najégò Òdkùpicela, * sprawce, ¿ebë jesmë przez swiãté ¿ëcé zas³u¿ëlë na pò³±czenié sã z Nim we wiecznoscë. Przez Christusa, Pana najégò.




25 gòdnika

MSZÔ Ò PÒRÉNKÙ


Pasturze przëbëlë do Betlejem, ¿ebë zdrzec, wierzëc i adorowac. Jich sërca bë³ë pe³né redoscë. Tak ùredowóny mówilë ò tim, co czëlë òd anio³a i co widzelë w Betlejem. A Marija s³ëcha³a jich s³ów w zadzëwòwaniu. Przez ca³é ¿ëcé Òna dzãkùje Bògù i pòdzywiô Jegò niepòjãt± dobroc. Christus, Zbawicél je strzód nas. Wezdrzóny w cëdown± wiôlgòtã nëch wëdarzeniów i w ùni¿enié sã Bòga më té¿ Jemù redosno spiéwómë. Pòtemù pùdzemë nazôd dodóm z n± ùdb±, ¿e Christus przëszed³ na swiat i jidze pò drogach najégò lëdzczégò ¿ëcô.


ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ
Przër. Iz 9, 1.5. £k 1, 33


Wid zajasniô³ nad nama, * bò Christus nóm sã narodzy³. * Je Òn nazwóny mionã: Przedzywny Dorôdca, * Bóg Mòcny, * Ks±¿e Miru, * Òdwieczny Òjc, * a Jegò królestwò nie mdze mia³o kùñca.


Chwa³a na wi¿awach


KÒLEKTA


Òswiécony now± jasnot± Wcelonégò S³owa, më prosymë Was, wszëtkòmòg±cy Bò¿e, + sprawce, niech w najëch czënach òdbijô sã wid, * jaczi przez wiarã jasnieje w najëch dëszach. Przez najégò Pana, Jezësa Christusa.


PIERSZÉ CZËTANIÉ
Iz 62, 11-12


Przëszed³ Zbawicél.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza.

Hewòle co Pón òbznajmiwô wszëtczim kùñcóm zemi: Mówta do Córë Syjoñsczi: Wejle twój Zbôwca przëchòdzy. Hewò Jegò nôdgroda z Nim jidze i zôp³ata Jegò przed Nim. B±d± jich nazéwelë „Lëdã Swiãtim”, òdkùpionym przez Pana. A tobie dadz± miono: „Szukóné”, „Miasto nie òpùszczoné”.

To je s³owò Bò¿é.


PSALM RESPONSORIJNY
Ps 97 (96)


Refren: Wid zajasnieje, bò Pón sã narodzy³.

Pón królëje, ceszë sã, zemio. *
redujta sã, òstrowie lëczné!
Blón i cemnica s± wkó³ Niegò, *
prawò i sprawiedlëwòsc s± pòdstaw± Jegò tronu.

Refren.

Dlô sprawiedlëwégò wid wschôdô *
i redosc dlô lëdzy prawégò sërca.
Redujta sã w Panu, wa, sprawiedlëwi *
i s³awta Jegò swiãté miono.

Refren.


DRËD¯É CZËTANIÉ
Tt 3, 4-7


Bóg zbawi³ naju z mi³osërdzô.
Czëtanié z Lëstu swiãtégò Paw³a Apòszto³a do Titusa.

Czej sã òkôza dobroc i mi³ota Zbawicela, najégò Bòga, do lëdzy, nié przez bôczënk na sprawiedlëwé ùczinczi, jaczé jesmë sprawilë, leno ze swégò mi³osërdzégò Òn naju zbawi³ przez òbmëcé na òdrodã i òdnowienié w Dëchù Swiãtim, chtërnégò wëlô³ na nas bòkadno przez Jezësa Christusa, najégò Zbawicela, ¿ebë jesmë, ùsprawiedlëwiony ³ask±, stelë sã w nôdzeji spôdkòbiércama wiecznégò ¿ëcégò.

To je s³owò Bò¿é.


SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡
£k 2, 14



Alleluja, alleluja, alleluja.

Chwa³a Bògù na wi¿awach,
a na zemi mir lëdzóm, jaczich Bóg so ùwidzô³.

Alleluja, alleluja, alleluja.


EWANIELËJÔ £k 2, 15-20


Pasturze nalezlë Marijã, Józefa i Dzecuszkò.
+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò £ukasza.

Czej anio³owie òdeszlë òd nich do nieba, pasturze gôdelë midzë sob±: „Pòjmë do Belejemù, òbôczimë co tam sã wëdarzë³o, co nama Pón òbjawi³”. Té¿ szlë tam jak nôchùtczi i nalezlë Marijã, Józefa ë Dzecuszkò, pò³o¿oné w kùmie. Czej Je ùzdrzelë, òpòwiedzelë no, co jima bë³o òbjawioné ò nym Dzecuszkù. A wszëtcë, co ò tim czëlë, dzëwòwelë sã temù, co jima pasturze gôdelë. Ale Marija zachòwiwa ne wszëtczé sprawë ë rozpamiãtiwa je w swòjim sërcu. A pasturzowie szlë nazôd wielbi±cë i chwôl±c Bòga za wszëtkò, co czëlë i widzelë, jak jima no bë³o rzek³é.

To je s³owò Pañsczé.


Wierzã


Wszëtcë klëkaj± na s³owa: I za spraw± Dëcha Swiãtégò przëj±³ ca³o...


Mòdlëtwa wiérnëch


MÒDLËTWA NAD DARAMA


Mi³osërny Bò¿e, niech naja Òfiara stónie sã wôrtnô krëjamnotë, jak± më swiãcymë, + wëznôwómë, ¿e Christus narodzony jakò cz³owiek je té¿ prôwdzëwim Bògã, + sprawi, ¿ebë ne zemsczé darë przez Cebie przemienioné, da³ë nóm ùdzél w Bòsczim ¿ëcym. Przez Christusa, Pana najégò.


Prefacjô nr 3-5


W Mòdlëtwach eucharisticznëch 1.-3. wspòmink krëjamnotë (wspòmnienié tajemnicë) dnia


ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ
Przër. Za 9,9


Ceszë sã baro, Córo Syjonu, * wò³ôj z redosc± Córo Jeruzalemù. * Wejle Król twój przëchòdzy do Ce, * Swiãti i Zbawicél swiata.


MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII


Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, z redosc± më swiãcymë Narodzenié Twòjégò Sëna, * sprawi, ¿ebë jesmë pòg³ãbiwelë najã wiarã w krëjamnotã Wceleniô i gòrlëwi jã mi³owelë. Przez Christusa, Pana najégò.



25 gòdnika

MSZÔ W DZÉÑ


Niejedny mëszl±, ¿e Jezës przëchòdzy na swiat nié pòwò³óny i jakbë nôgle, z cemnicë sã ukôzô³. Nie je to prôwda. Bò hewòle Bóg Òjc mówi ò Nim, tzn. rodzy Gò òd wieków w jasnoce swégò majestatu i pòsélô na swiat. Prorocë zapòwiôdelë Jegò prziñdzenié. „No Dzeckò”, nen „Wid" zestãpùj±cy „dzysô na zemiã”, bë³o spòdzéwóné i wzéwóné, a jednak nie je w nym swiece Gòscã rôd widzónym. Historiô swiéckô nie zanotëje w swòjëch kronikach sztërkù Jegò narodzeniô, a Jegò smiërc na krzi¿u òpisze le w pôrã ré¿kach. Równak no ùbòd¿é Dzecuszkò swòjim bòsczim sërcã òbjimô ca³i swiat i pòdtrzëmiwô gò w jistnienim. Je Òno S³owã, jaczé ¿ëje wiecznie i „òbswiecywô kò¿dégò cz³owieka”.


ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ


Dzecuszkò sã nóm narodzë³o i Syn je nama dóny; * na Jegò remiona z³o¿oné je panowanié * i je Òn nazwóny Zwiastunã Bò¿ëch ùdbów. (Iz 9,5).


Chwa³a na wi¿awach


KÒLEKTA


Bò¿e, Të w nad'zwëczajny spòsób môsz stwòrzoné cz³owieka i w jesz cëdowniészi spòsób jes òdnowi³ jegò czestnotã, + dôj nóm bëc ùczãstnikama w bó¿stwie Twòjégò Sëna, * chtëren przëj±³ lëdzk± nôtërã. Jaczi z Tob± ¿ëje i królëje na wieczi wieków.


PIERSZÉ CZËTANIÉ
Iz 52, 7-10


Ca³ô zemia ùzdrzi Bò¿é zbawienié.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza.

Ó jak spòsobné s± na górach nod¿i zwiastuna redosny nowinë, jaczi òg³ôszô mir, zwiastëje szczescé, chtëren òbznajmiwô zbawienié, chtëren mówi do Syjonu: „Twój Bóg zacz±³ królowac”. Nen g³os! Twòji stró¿owie wò³aj±, razã krzikaj± redosno, bò òbzéraj± na swòje òczë jak Pón nazôd wrôcô na Syjón. Òdezwijta sã redosnym spiéwanim, wszëtczé szmërglënë Jeruzalemù! Bò Pón pòceszi³ swój lud, òdkùpi³ Jeruzalem. Pón wëcygn±³ swòje swiãté remiã na òczach wszëtczich nôrodów; i wszëtczé kùñce zemi ùzdrz± zbawienié najégò Bòga.

To je s³owò Bò¿é.


PSALM RESPONSORIJNY
Ps 98 (97)


Refren: Ùzdrza³a zemia Zbawicela swégò.

Spiewôjta Panu piesñ now±, *
bò ùczëni³ cëda.
Dobëcé Mù sprawi³a Jegò prawô rãka *
i swiãté remiã Jegò.

Refren.

Pón òkôzô³ swòje zbawienié, *
na òczach pòganów òbjawi³ swòjã sprawiedlëwòsc.
Wspòmniô³ na dobroc i na wiernosc swòjã *
dlô domôctwa Izraela.

Refren.

Ùzdrza³ë wszëtczé kùñce zemi *
zbawienié najégò Bòga.
Wò³ôj z redoscë na pòczestnosc Pana ca³ô zemio,
ceszta sã, wieselta i grôjta.

Refren.


DRËD¯É CZËTANIÉ
Hbr 1, 1-6


Bóg przemówi³ do nas przez Sëna.
Czëtanié z Lëstu do Hebrajczików.

Wiele razy i na wszelenijaczé ôrtë mówi³ przódë Bóg do òjców przez proroków, a w nëch slédnëch dniach przemówi³ do nas przez Sëna. Jegò to ùstanowi³ pòsobnikã wszëtczich rzeczi, przez Niegò té¿ stwòrzi³ ca³i swiat. Nen Syn, jaczi je jasnot± Jegò chwa³ë i òbrôzã Jegò jistwë, pòdtrzëmiwô wszëtkò s³owã swòji pòtãd¿i, a czej sprawi³ òczëszczenié z grzéchów, sôd³ pò prawiznie Majestatu na wi¿awach. Òn ò tëlé stô³ sã wë¿szi òd anio³ów, ò wiele erbòwô³ wë¿szé òd nich miono. Bò do jaczégò z anio³ów czedë rzek³: „Të jes mòjim Sënã, Jô jem Cã dzysô zrodzy³"? I té¿: „Jô mdã Mù Òjcã, a Òn b±dze Mie Sënã”. A czej zôs wprowadzy Pierwòrodnégò na swiat, pòwié: „Niech Mù sk³ôdaj± pòk³ón wszëtcë Bò¿i anio³owie”.

To je s³owò Bò¿é.


SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡



Alleluja, alleluja, alleluja.

Zajasniô³ nóm dzéñ swiãti,
pòjta¿e, nôrodë, z³ó¿ta pòk³ón Panu,
bò wiôld¿i wid zest±pi³ na zemiã dzysô.

Alleluja, alleluja, alleluja.


EWANIELËJÔ


S³owò sta³o sã ca³ã.

EWANIELËJÔ D£ËGSZÔ
J1, 1-18

+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Jana.

Na zôcz±tkù bë³o S³owò a S³owò bë³o ù Bòga, i Bògã bë³o S³owò. Òno bë³o na zôcz±tkù ù Bòga. Wszëtkò przez Nie sã sta³o, a bez Niegò nic sã nie sta³o, co sã sta³o. W Nim bë³o ¿ëcé, a ¿ëcé bë³o widã lëdzy, a wid swiécy ò cemnic±, a cemnica gò nie òbjimnã³a. Zjawi³ sã cz³owiek pòs³óny przez Bòga - miono jegò bë³o Jan. Przëszed³ òn na swiôdczenié, ¿ebë zaswiadczëc ò widze, ¿ebë wszëtcë przez niegò uwierzëlë. Nie bé³ òn widã, le bé³ pòs³óny, ¿ebë zaswiadczëc ò widze.

Bé³ wid prôwdzëwi, co òbswiecywô kò¿dégò cz³owieka, czej przëchôdô na swiat. Na swiece bë³o S³owò, a swiat przez Nie sã stô³, ale swiat Gò nie pòznô³. Przësz³o do swégò miectwa, a swòji Gò nie przëjãlë. Równak tim wszëtczim, co Je przëjãlë, da³o mòc, ¿ebë sã stelë Bò¿ima dzecama, tima, co wierz± w Jegò miono - co ani z kr'wi, ani z ³akòtë ca³a, ani z wòlë ch³opa, le z Bòga sã narodzëlë. S³owò sta³o sã ca³ã i zamieszka³o midzë nama. I më jesmë òbzérelë Jegò chwa³ã, chwa³ã, jak± Jednorodzony dostôwô òd Òjca, pe³en ³asczi i prôwdë. Jan swiôdczi ò Nim ë g³osno wò³ô w s³owach: Nen bé³, ò jaczim jô jem rzek³: Nen, co pò mie jidze, przewë¿szi³ miã czestnot±, bò bé³ rëchlij òd mie”. Z Jegò pe³notë jesmë wszëtcë dostelë - ³aska za ³ask±. Jak Prawò bë³o nadóné przez Mòj¿esza, ³aska i prôwda przësz³ë przez Jezësa Christusa. Bòga nicht nigdë nie widzô³. Nen Jednorodzony Bóg, co je na klinie Òjca, ò Nim pòùczi³.

To je s³owò Pañsczé.

EWANIELËJÔ KRÓTSZÔ
J1, 1-5.9-14

+ S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Jana.

Na zôcz±tkù bë³o S³owò a S³owò bë³o ù Bòga, i Bògã bë³o S³owò. Òno bë³o na zôcz±tkù ù Bòga. Wszëtkò przez Nie sã sta³o, a bez Niegò nic sã nie sta³o, co sã sta³o. W Nim bë³o ¿ëcé, a ¿ëcé bë³o widã lëdzy, a wid swiécy ò cemnic±, a cemnica gò nie òbjimnã³a.

Bé³ wid prôwdzëwi, co òbswiecywô kò¿dégò cz³owieka, czej przëchôdô na swiat. Na swiece bë³o S³owò, a swiat przez nie sã stô³, ale swiat Gò nie pòznô³. Przësz³o do swégò miectwa, a swòji Gò nie przëjãlë. Równak tim wszëtczim, co Je przëjãlë da³o mòc, ¿ebë sã stelë Bò¿ima dzecama, tima, co wierz± w Jegò miono - co ani z kr'wi, ani z ³akòtë ca³a, ani z wòlë ch³opa, le z Bòga sã narodzëlë. S³owò sta³o sã ca³ã i zamieszka³o midzë nama. I më jesmë òbzérelë Jegò chwa³ã, chwa³ã, jak± Jednorodzony dostôwô òd Òjca, pe³en ³asczi i prôwdë.

To je s³owò Pañsczé.


Wierzã


Wszëtcë klëkaj± na s³owa: I za spraw± Dëcha Swiãtégò wz±³ ca³o...


Mòdlëtwa wiérnëch


MÒDLËTWA NAD DARAMA


Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, w nã ùroczëznã przëjimnij¿e rôd nã Òfiarã, przez jak± òdbë³o sã nasze pòjednanié z Tob±, * i sprawi, ¿ebë òna wznios³a sã do Ce jakò bëlné ùwielbienié. Przez Christusa, Pana najégò.


Prefacjô nr 3-5


W Mòdlëtwach eucharisticznëch 1.-3. wspòmnienié krëjamnotë dnia


ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ
Ps 98 (97), 3


Ùzdrza³ë wszëtczé kùñce zemi * zbawienié przëchòdz±cé òd najégò Bòga.


MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII


Mi³osërny Bò¿e, narodzony dzysô Zbawicél swiata wrócy³ nóm no pòczëcé, ¿e më jesmë Bò¿ima dzecama, * sprawi, ¿ebë jesmë mielë ùdzél w Jegò wiecznym ¿ëcym. Jaczi ¿ëje i królëje na wieczi wieków.

This article comes from Nasze Kaszuby
http://naszekaszuby.pl

The URL for this article is:
http://naszekaszuby.pl/modules/artykuly/article.php?articleid=90

Copyright (c) 2024 by Nasze Kaszuby