Forum
Losowe zdjęcie
Ol49-69 i "Kaszuby"
Pomerania
Wygląd strony

(2 skórki)
Strona główna forum
   Język
     Pomoc; nauka języka kaszubskiego.

| Od najnowszych Poprzedni wątek | Następny wątek | Koniec
Nadawca Wątek
burtka
wysłane dnia: 15.2.2012 23:45
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany: 15.2.2012
z:
Wiadomości: 3
Pomoc; nauka języka kaszubskiego.
Cześć!

Jestem studentką muzykologii. Interesuję się przede wszystkim etnologią Polski i mam nadzieję temu poświęcić swoją pracę w przyszłości. W 'najbliższym' czasie chciałabym zbadać kulturę Kaszub, przede wszystkim muzyczną. Nie będzie to jednak możliwe bez poznania języka, ponieważ jakość moich badań zależy od tego jak bardzo uda mi się wniknąć w grupę. Przeszukałam już prawie cały Dolny Śląsk (na którym mieszkam) i nic, oprócz ulicy Kaszubskiej, kaszubskiego nie znalazłam. Niestety. W internecie można oczywiście znaleźć sporo, ale prawie nic o fonetyce, a to jest dla mnie najważniejsze. Słucham Radia Kaszëbë, podręcznikuję się, mimo to bez używania kaszubskiego w rozmowie - nie widzę w tym dalszego sensu. I tu pojawia się moja nieśmiała prośba - czy ktoś w wolnej chwili mógłby pomóc mi w nauce? Mailowo ucinając sobie ze mną miłą nieskomplikowaną (przynajmniej na początku) pogawędkę po kaszubsku?

Trzymam kciuki za jakąkolwiek odpowiedź. I że będzie w miarę szybka też.
Pozdrawiam ciepło!
JB
sgeppert
wysłane dnia: 16.2.2012 7:42
Dobrzińc Najich Kaszëb
Zarejestrowany: 17.6.2003
z: 索波特
Wiadomości: 1608
Re: Pomoc; nauka języka kaszubskiego.
Nie sądzę, by mailowa pogawędka była najlepszym sposobem językowego przygotowania do badań terenowych. Po pierwsze dlatego, że będzie pozbawiona fonetyki, po drugie - kaszubszczyzna użytkowników maila różni się od mowy, którą posługują się "ludowi" Kaszubi (było o tym niedawno wspomniane na forum, na marginesie występów Danuty Stenki). Sugerowałbym bardziej multimedialny kanał komunikacji.