Adwent - tydzieñ 2.Date: 06.12.2003 Section: Lekcjonarz | DRËD¯I TIDZÉÑ ADWEÑTU
NIEDZELA Bóg pòwò³ô³ do jistnieniô wszëtczé nôrodë i pragnie jich zbawieniégò. Wcyg na nowò twòrzi z nich jeden nôród, czej mówi: "Të jes mój!". Lëdzy ze wszëtczich nôrodów, nëch, jaczich chce, pòwò³iwô i robi z nich jeden Bò¿i lud. Ùswiãcywô gò swòjim s³owã, Dëchã Swiãtim i Kr'wi± Baranka.
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Przër. Iz 30, 19. 30 Lëdu Bò¿i, hewò Pón prziñdze, ¿ebë zbawic nôrodë; * Pón dô czëc swój g³os pe³en chwa³ë * i ùredëje sã waje sërce.
KÒLEKTA Wszëtkòmòg±cy i mi³osërny Bò¿e, + sprawi, ¿ebë k³opòtë i zadba ò doczasné sprawë nie przeszkôdza³ë nama w jidzenim na spòtkanié z Twòjim Sënã, * le niech nadprzirodzonô m±drosc czerëje naszima czënama i doprowadzy nas do zjednoczeniô z Christusã. Chtëren z Tob± ¿ëje i królëje na wieczi wieków.
-------------------------------------------
CZËTANIA W ROKÙ A
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 11, 1-10 Prziñdzenié Mesjasza, sprawiedlëwégò króla.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. Wërosce rózga ze sztamë Jességò, wëszosëje wëpùscëna z jegò kòrzenia. I òstónie na ni Duch Pana, duch m±droscë i rozëmù, duch radë i dzyrzkòscë, duch wiédzë i bòj±coscë Pana. Ùwidzy so w bòj±coscë Pana. Nie mdze s±dzy³ z pòzdrzôtkù ani òbs±dzywô³ pòd³ug òg³osków; ale rozs±dzy biédnëch sprawiedlëwie i pòkórnym na zemi wëdô bëlny òbs±d.
Szligã swòji gãbë ùderzi zlecziñcã, chùchã swòjëch wargów ùsmiërcy bezbò¿négò. Sprawiedlëwòta mù b±dze òbwi±zk± na biodrach, a wiérnota jegò pasã na òpaszim. Tedë wilk zamieszkô wespó³ z barankã, pantera legnie kòle kózlëca, celã i lew md± sã pas³ë razã i mô³i knôp b±dze je pògóniô³.
Krowa i miedwiednica md± ¿ë³ë w przëjacelstwie, jich m³odé md± léga³ë razã. Lew té¿ jak wó³ b±dze jôdô³ s³omã. Matilink mdze 53 sã zabôwiô³ kòl kùlniszcza wã¿a, dzeckò w³o¿i rãczkã do gniôzda ¿niji. Nie md± wërz±dzywa³ë krziwdë ani szkòdë na ca³i mòji swiãti górze, bò zemia sã nape³ni pòznanim Pana na pòdobã wòdë, co wëpe³niwô mòrze. W nym dniu to sã stónie: Kòrzéñ Jességò mdze stojô³ jak stanica dlô lëdów. Do niegò nôrodë prziñd± z mòdlëtw±, a môl jegò bëtnoscë mdze s³awny.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 72 (71) Refren: Pòkój zakwitnie, czedë Pón przëb±dze.
Bò¿e, przeka¿ë Królowi s±d Twój, * a sënowi królewsczémù Twòjã sprawiedlëwòsc. ¯ebë twòjim lëdã rz±dzy³ sprawiedlëwie * i ùbòd¿ima wedle prawa.
Refren.
Za Jegò dni zakwitnie sprawiedlëwòsc * i wiôld¿i pòkój, ja¿ mies±c nie zgasnie. B±dze panowô³ òd mòrza do mòrza * òd Rzéczi ja¿ pò kùñce zemi.
Refren.
Bò òn wëzwòli biédôka, chtëren Gò wzéwô, * i ùbòd¿égò, co ni mô òpieczi. Zmi³uje sã nad biédnym i ùbòd¿im, * nãdzôrza ùretô òd smiërcë.
Refren.
Niech Jegò miono trwô na wieczi, * jak d³ugò swiécy s³uñce, niech trwô Jegò miono. Niech Jegò mionã wzajemno sã b³ogòs³awi±, niech wszëtczé nôrodë zemi ¿ëcz± Mù szczescô.
Refren.
DRËD¯É CZËTANIÉ Rz 15, 4-9 Christus zbôwiô wszëtczich lëdzy.
Czëtanié z Lëstu swiãtégò Paw³a Apòszto³a do Rzimianów. Bracynowie! No, co bë³o przódë napisóné, je napisóné té¿ dlô najégò pòùczeniô, ¿ebësmë pòprzez cërplëwòtã i pòcechã, jak± nios± Pismiona, pòdtrzëmiwelë naszã nôdzejã. A Bóg, co dôwô cërplëwòtã i pòcechã, niech sprawi, ¿ebë wa na ôrt Christusa ¿ë³a we wzajemny zgòdze i wespó³ zgódnym g³osã wielbi³a Bòga ë Òjca Pana naszégò Jezësa Christusa.
Dlôte przëgarinôjta do se jedny drëd¿ich, bò Christus té¿ waju przëgarn±³ - na chwa³ã Bòga. Bò jô mówiã, ¿e Christus stô³ sã s³ëg± òberznionëch, dlô òkôzaniô wiérnotë Bòga i pòcwiërdzeniô bez to òbietnic dónëch òjcóm a té¿ do te, ¿ebë pògóni za òkôzóné sobie zmi³owanié ùwielbilë Bòga, jakno je napisóné: "Dlôte b±dã Cë òddôwô³ tczã midzë pògónama ë spiéwô³ Twòjémù mionu".
To je s³owò Bò¿é.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ £k 3, 4.6 Alleluja, alleluja, alleluja.
Przëszëkùjta drogã Panu, proscëta Jemù stegnë; wszëtcë lëdze ùzdrz± Bò¿é zbawienié.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ Mt 3, 1-12 Jan Chrzcëcél szëkùje drogã Panu.
S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Mateusza. W nym czasu wëst±pi³ Jan Chrzcëcél a g³osy³ na Judzczi Pùstini taczé s³owa: "Nawrócëta sã, bò niedaleczé je niebiesczé królestwò". To ò nim mówi³ prorok Izajôsz, czej rzek³: "G³os wò³aj±cégò na pùstini: Przëszëkùjta drogã Panu, dlô Niegò proscëta stegnë".
Jan nosy³ òbleczenié z wielb±dowi szërzchlë i skórowi pas kòl biodrów. Jegò straw± bë³a szarañczô i lasowi miód. Wnenczas cygnãlë do niegò lëdze z Jeruzalemù, z ca³i Judeji ë z ca³i òbéñdë nad Jordanã. Przëjimelë òd niegò chrzest w rzéce Jordanie i wëznôwelë przë tim swòje grzéchë.
A czej widzô³, ¿e przëchôdô do chrztu wiele spòmidzë farizeuszów ë saduceuszów, gôdô³ jima: "¯nijowé plemiã, chto wama pòkôzô³, jak ùcec przed nadchôdaj±cym gòrzã? Wëdôjta¿e brzôd pasowny do nawróceniégò. A nie mëslëta, ¿e mò¿eta so gadac: Abrahama mómë za òjca. Bò pòwiôdajã wama, ¿e z nëch kamieni Bóg mò¿e wzbùdzec Abrahamòwi dzecë. Ju seczera do kòrzenia drzéwiãt je przë³o¿onô. Tej kò¿dé drzéwiã, co nie rodzy dobrégò brzadu, mdze w òd¿in cësnioné. Jô waju chrzcã wòd± dlô nawróceniô, ale Nen, co jidze za mn±, je mòcniészi òd mie. Òn waju mdze chrzcy³ Swiãtim Dëchã ë ògniã. Òn mô wiejad³o w rãce i wëczëszczi swòje klepiszcze: pszénicã zebierze w zbò¿ownicã, a plewë spôli w nieùgas³im ògniu".
To je s³owò Pañsczé.
-------------------------------------------
CZËTANIA W ROKÙ B Pòwtórné prziñdzenié Christusa i kùñc swiata - òbie ne prôwdë dadz± sã òpisac farwno i òpòwiedzec z fantazëj±, ale trudni je mëslec ò nich pòwô¿no. Swiat materialny jidze swòj± drog± i rozwijô sã wedle swòjëch ùstanowionëch prôw. Lëdzkòsc prôwdac mô czëté ò pierszim priñdzeniu Christusa, ale kò do dzysô dnia ni ma widzec nick z Jegò pòtãd¿i i chwa³ë. Czë òd ny stronë më mò¿emë sã spòdzewac jaczi zmianë? Pitania stôwióné dzysô cz³owiekòwi wierz±cémù s± pò prôwdze taczé same, jak ne, z jaczima sã stikô³ chrzecëjón ¿ëj±cy kòle setnégò rokù pò Christusu - to je w czasu pówstaniô 2 Lëstu sw. Piotra. Jak± òdpòwiésc dóm jô, co mògã rzec ò mòji wierze i nôdzeji wedle pòwtórnégò prziñdzeniô Christusa? Ni mògã gadac ò tim, czegò jô nie wiém. Ale móm wiedzec, ¿e historiô negò tu swiata je histori± Bòga; ¿e Bóg chce nen swiat ùdoskònalëc i doprowadzëc do pe³ni, a nié zbùrzëc; i ¿e òbjawienié sã chwa³ë Bòga je przëgòtowóné przez nëch lëdzy, chtërny z Bògã spó³prôcëj± i z dowiérnot± jid± w prziñdosc.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 40, 1-5.9-11 Przëszëkùjta drogã dlô Pana.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. "Pòceszta, pòceszëta mój lud!" mówi waji Bóg. "Przemawiôjta do sërca Jeruzalem i wò³ôjta do niegò, ¿e czas jegò s³u¿bë sã skùñczi³, ¿e jegò nieprawòta je òdpòkùtowónô, bò òno òdebra³o z rãczi Pana pòdwójn± karã za wszëtczé swòje grzéchë". G³os sã rozlégô: "Przëszëkùjta na pùstini drogã dlô Pana, wërównôjta na bezludkòwim drogã naszémù Bògù! Niech sã pòdnios± dolëznë, a wszëtczé górë i grzëpë òbni¿±; rówizn± niech sã stón± ùrzmë, a przitczé ùbiedrza g³ôdk± ni¿aw±. Tedë sã òbjawi chwa³a Pana, ùzdrzi jã kò¿dé ca³o, bò to maj± rzek³é ward¿i Pana". Wstãpi¿e na wësok± górã, zwiastunkò dobri nowinë w Syjonie! Pòdniesë mòcno twój g³os, zwiastunkò dobri nowinë w Jeruzalemie! Pòdniesë g³os, nie bój sã! Pòwiédz miastóm judzczim: "Hewò waji Bóg!" Hewò waji Pón, Bóg, przëchòdzy z mòc± i swòjim remieniã Òn panëje. Hewò Jegò nôdgroda z Nim jidze i przed Nim Jegò zôp³ata. Jiwerno pasturz pase swòjã rótã, gromadzy jã swòjim remieniã, jagniãta nosy na swòjëch piersach, a kôrmi±cé òbagnice prowadzy òstró¿no.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 85 (84) Refren: Òka¿ce nóm ³askã i dôjce zbawienié.
Jô b±dã s³ëchô³ tegò, co mówi Pón Bóg: * wejle Òn òg³ôszô mir lëdowi i swòjim swiãtim. Pò prôwdze Jegò zbawienié je ju bliskò + dlô tëch, co Gò sã bòj±, * i chwa³a zamieszkô na naji zemi. Refren. Pòtkaj± sã ze sob± wiérnota i ³aska, * ùca³uj± sã mir i sprawiedlëwòsc. Wiérnota ze zemi wërosce, * A sprawiedlëwòsc sã przëzdrzi z nieba.
Refren.
Pón sóm òbdarzi szczescym, * a najô zemia swój brzôd wëdô. Przed Nim mdze kroczë³a sprawiedlëwòsc, * a szlachã Jegò kroków zbawienié. Refren.
DRËD¯É CZËTANIÉ 2 P 3,8-14 ¯d¿emë na nowé niebò i now± zemiã.
Czëtanié z Drëd¿égò Lëstu swiãtégò Piotra Apòszto³a. Ùmi³owóny:
Niech le wama nie mdze nieznóné to jedno, ¿e jeden dzéñ ù Pana je jak tës±c lat, a tës±c lat jak jeden dzéñ. Pón nie òbsztërkùje z dotrzimanim òbietnicë - bò niejedny s± dbë, ¿e Pón òbsztërkùje - ale Òn je cërplëwi w ùprocëmnienim do waju. Bò nie chce niejednëch zagùbic, le wszëtczich doprowadzëc do nawróceniô. A jak z³odzéj prziñdze nen Pañsczi dzéñ, w jaczim niebò ze szëmòtã przeminie, gwiôzdë w ògniu sã rozp³ën±, a zemia i to, co na ni je, pòzd¿inie.
¯elë no wszëtkò tak mô bëc zniszczoné, tej jaczima môta bëc wa w swiãtim pòstãpòwanim ë w pòbò¿noce, ¿elë czekôta i chceta przëspieszëc prziñdzenié Bò¿égò dnia, chtëren sprawi, ¿e zapôloné niebò pùdze w rozsëpczi, a gwiôzdë sã w ògniu rozp³ën±. Równak më ¿d¿emë, pòd³ug òbietnicë, na nowé niebò i now± zemiã, w jaczich mdze mieszka³a sprawiedlëwòta. Dlôte, ùmi³owóny, ¿d¿±cë na to, starôjta sã, ¿ebë Òn waju nalôz bez ùjmë i skazë - w mirze.
To je s³owò Bò¿é.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ £k 1, 1-8 Alleluja, alleluja, alleluja.
Przëszëkùjta drogã Panu, proscëta Jemù stegnë wszëtcë lëdze ùzdrz± Bò¿é zbawienié.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ Mk 1, 1-8 Jan Chrzcëcél szëkùje drogã Panu.
S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Marka. Zôcz±tk Ewanielëji ò Jezësu Christusu, Bò¿im Sënie. Jak je napisóné ù proroka Izajasza: "Hewò Jô sélóm mòjégò pòs³añczika przed Tob±; òn przëszëkùje Twòjã drogã. G³os wò³aj±cégò na pùstini: Przëszëkùjta drogã Panu, dlô Niegò proscëta stegnë".
Na pùstini wëst±pi³ Jan Chrzcëcél i g³osy³ chrzest nawróceniégò na òdpùszczenié grzéchów. Cygnã³a do niegò ca³ô Judeja ë wszëtcë mieszkañcowie Jeruzalemù a przëjimelë òd niegò chrzest w rzéce Jordanie i wëznôwelë przë tim swòje grzéchë. Jan nosy³ òbleczënk z wielb±dowi szërzchlë i skórowi pas kòle biodrów, a ¿ëwi³ sã szarañcz± i lasowim miodã. Ë tak g³osy³: "Jidze za mn± mòcniészi òd mie, a jô nie jem wôrt, ¿ebë sã zegn±c i rozdrzeszëc rzemiszk kòl Jegò zandalów. Jô jem waju chrzcy³ wòd±. A Òn waju mdze chrzcy³ Swiãtim Dëchã".
To je s³owò Pañsczé.
-------------------------------------------
CZËTANIA W ROKÙ C Religia je spraw± priwatn± - no niebezpieczné i milné zdanié je wcyg na nowò òdswié¿óné przez nëch, co chc± jã zniszczëc. ¯elë té¿ chrzescëjanowie no zdanié pòwtôrzaj±, tej mò¿emë rzec, ¿e òni nie wiedz±, co gôdaj±. Chrzescëjón, co nie wié ò swòji òdpòwiedzalnoscë za swòjëch bracynów i za Kòscó³, chrzescëjón, co nie chcô³bë wëchadac pòza swòje mùrë, a òstawi³bë swiat samémù sobie - tracy z òczu cél i przeniewiérzô sã swémù pòwò³animù. Bóg mësli ò wszëtczich lëdzach.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Ba 5, 1-9 W drodze do nowégò Jeruzalem.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Barucha. Zebleczë, Jeruzalem ruchna swégò smùtkù i ùcemiãd¿i, a przëòdzéj sã w pëszné ruchna chwa³ë, dóné tobie na wiëdno przez Pana. Òbleczë p³ôszcz sprawiedlëwòtë, jakô pòchòdzy òd Bòga, w³ó¿ na g³owã kòrunã chwa³ë Przedwiecznégò! Bò hewò Bóg chce pòkazac twòjã spania³osc wszëtczémù, co je pòd niebã. Miono twòje ù Bòga na wieczi mdze nazwóné: " Mir sprawiedlëwòtë i chwa³a pòbò¿notë!" Pòdniesë sã, Jeruzalem! Stani na wësoczim môlu, przëzdrzë sã wschód, òbaczë twòje dzecë, zgromadzoné na s³owò Swiãtégò òd wschòdu s³uñca ja¿ do zôchòdu, rozredowóné, ¿e Bóg ò nich pamiãtô³. Wëszlë òd cebie piechti, nëkóny przez niedrëchów, a Bóg jich prowadzy nios³ëch z chwa³±, jakbë na królewsczi ³awelnicë.
Bò Bóg pòstanowi³ zni¿ëc kò¿d± wësok± górã, ne stôrodôwné grzëpë, a zasëpac do³ë do zrównaniô ze zemi±, ¿ebë Izrael móg pewno kroczëc w chwale Pana. Na rozkôz Pana lasë i pôchn±cé drzéwiãta md± dôwa³ë céñ Izraelowi. Bò z redosc± Bóg pòprowadzy Izraela do widu swòji chwa³ë z przënôle¿n± sobie sprawiedlëwòt± i mi³osërdzym.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 126 (125) Refren: Tak wiôld¿é rzeczë Pón Bóg dlô nas sprawi³.
Czej Pón dô³ prziñc nazôd wëgnañcóm Syjonu, * nóm bë³o jakbë sã nama sni³o. Nasza gãba bë³a ca³ô w smiéchù, * a jãzëk z redoscë spiéwô³.
Refren.
Tej midzë pògónama bë³o gôdóné: * „Wiôld¿é rzeczë Pón jima sprawi³ „. Òdmieñce zôs, Panie, nasze namienienié, * Jakno òdmieniwôce strëmienie w pô³niowëch stronach.
Refren.
Ti, chtërny ze ³zama sej±, * md± ¿niwilë z redoscë. Òni jid± a p³acz± i nios± zôrno do sewù, * ale z redosc± prziñd± nazód i md± nioslë swòje snopë.
Refren.
DRËD¯É CZËTANIÉ Flp 1, 4-6. 8-11 B±dzta czësti i bez zastrzed¿i na dzéñ Christusa.
Czëtanié z Lëstu swiãtégò Paw³a Apòszto³a do Filëpianów. Bracynowie! Wiëdno, w kò¿di mòdlëtwie, jô z redosc± mówiã prosbã za waju wszëtczich, z przëczënë wajégò wk³adu w szérzwienié Ewanielëji òd pierszégó dnia ja¿ do dzysô. Móm tej tã nôdzejã, ¿e Nen, co pòcz±³ we waju nã bëln± sprawã, dokùñczi jã do dnia Christusa Jezësa.
Bò mie Bóg je swiôdkã, jak baro jô teskniã za wama wszëtczima mi³ot± Christusa Jezësa. A mòdlã sã ò to, ¿ebë waja mi³ota corôz to bar¿ij doskònalë³a sã w g³ãbszim pòznanim i we wszelëjaczi wrazlëwòce dlô rozeznaniô negò, co je lepszé, ¿ebësta bë³a czësti i bez zastrzed¿i na dzéñ Christusa, jãdrzniej±cy brzadã sprawiedlëwòtë, nabëtim przez Jezësa Christusa na chwa³ã ë tczã Bòga.
To je s³owò Bò¿e.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ £k 3, 4.6 Alleluja, alleluja, alleluja.
Przëszëkùjta drogã Panu, proscëta Jemù stegnë; wszëtcë lëdze ùzdrz± Bò¿é zbawienié.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ £k 3, 1-6 Jan Chrzcëcél szëkùje drogã Panu.
S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò £ukasza. To bë³o w piãtnôstim rokù rz±dów césôrza Tiberiusza. Czej Póncëjusz Pi³ôt bé³ wiôlgòrz±dc± Judeji, Heród tetrarch± Galileji, jegò brat Filëp tetrarch± Itureji ë kraju Trachónu, Lizaniôsz tetrarch± Abilenë; za nôwë¿szëch kap³anów Annasza ë Kajfasza rzek³é bë³o Bò¿é s³owò do Jana, sëna Zachariasza, na pùstini. Tej òbchôdô³ òn ca³é òkòlé nad Jordanã i g³osy³ chrzest nawróceniô na òdpùszczenié grzéchów, jakno je napisóné w knédze mòwów proroka Izajasza: "G³os wò³aj±cégò na pùstini: Przëszëkùjta drogã Panu, proscëta Jemù stegnë! Niech kò¿dô ni¿awa mdze zape³nionô, a kò¿dô góra ë grzëpa niech mdze zrównónô; krãté drod¿i niech sã stón± prostima, a nierówné drogama g³ôdczima! I wszëtcë lëdze ùzdrz± Bò¿é zbawienié".
To je s³owò Pañsczé.
-------------------------------------------
Wierzã...
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, dôj sã przeb³agac naszima pòkórnyma mòdlëtwama i òfiarama, + a dlôte, ¿e më ni mómë zas³ëgów, jaczé mòg³ëbë nas ùsprawiedlëwic przed Tob±, * wspòmò¿ë nas swòj± ³ask±. Przez Christusa Pana najégò.
Prefacjô nr 1
ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ Ba 5, 5; 4, 36 Wstani¿e, Jeruzalem, i stani na wësoczim môlu, * a òbaczë redosc, jak± dostóniesz òd twégò Bòga.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Pòkrzésony n± dëchòw± Straw± pòkórno b³agómë Cã, Bò¿e, + sprawi, ¿ebë jesmë przez ùdzél w Eucharistëji naùczëlë sã m±drze szacowac doczasné dobra * i mi³owac dobra wieczné. Przez Christusa, Pana najégò.
PÒNIEDZÔ£K
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Przër. Jr 31, 10; Iz 35, 4 S³ëchôjta, nôrodë, s³owa Pana * i g³osta je na ca³im swiece. * Hewò prziñdze nasz Zbôwca, * wëzb±dzta sã strachù.
KÒLEKTA Niech naje mòdlëtwë wznios± sã do Ce, Bò¿e, + i wëjednaj± nama Twòjã ³askã, * ¿ebë jesmë przez czëstosc sërca przëgòtowelë sã na swiãcenié krëjamnotë Wceleniô Twòjégò Sëna. Chtëren z Tob± ¿ëje i królëje na wieczi wieków.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 35, 1-10 Sóm Bóg prziñdze, ¿ebë nas zbawic.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. Niech sã rozwieseli pùstiniô i spiek³ô zemia, niech sã redëje trôwiastô rówizna i niech rozkwitnie! Niech wëdô kwiatë jak pólné lelije, niech sã rozredëje té¿ skôcz±c i krzikaj±c z ùcechë. Chwa³± Libanu òsta³a òbdarzonô, òzdob± Karmelu i Saronu. Òni òbôcz± chwa³ã Pana, spania³osc najégò Bòga. Pòkrzesëta rãce òs³ab³é, wzmòcnita¿e kòlana òmgla³é!
Mówta do strachòblëwëch: „ Le smia³o! Ni miéta strachù! Hewò waji Bóg, wejle pòmsta; przëchòdzy Bò¿ô òdp³ata; Òn sóm przëchòdzy, ¿ebë waju zbawic „. Tej przezdrz± òczë niewidomëch i ùszë g³ëchëch sã òtemkn±. Tedë chromi jak jeléñ wëskòczi i jãzëk niemëch wieso³o krziknie. Bò wëprisn± zdroje wòdów na pùstini i strëmienie na trôwiastëch rówiznach; spiek³ô zemia zamieni sã w stôw, a wëprag³i krôj w zdrzód³a wòdów, sëché ch³±dë w tacówkach, dze léga³ë szakale, na strzënã ze sycën±. B±dze tam czëstô droga, jakô mdze pòzwónô Drog± Swiãt±. Nie przeñdze ni± nieczësti, b±dze òna leno dlô Jegò lëdu, i g³upi nie md± sã tam w³óczëlë.
Nie mdze tam lwa, ani dzëwi zwiérz na niã nie wst±pi ani sã nie naléze, le pùd± tamt±dkã ny wëzwòlony ë prziñd± nazôd ny òdkùpiony przez Pana. Przëb±d± na Syjón z redosnym spiéwã, z wiecznym szczescym na twarzach. Doprziñd± do redoscë i szczescégò, a zd¿inie smùtk i wzdichanié.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 85 (84) Refren: Hewò Bóg prziñdze, ¿ebë nas wëbawic.
Jô b±dã s³ëchô³ tegò, co mówi Pón Bóg: * wejle Òn òg³ôszô mir lëdowi i swòjim swiãtim. Pò prôwdze Jegò zbawienié je ju bliskò + dlô tëch, co Gò sã bòj±, * i chwa³a zamieszkô na naji zemi.
Refren.
Pòtkaj± sã ze sob± wiérnota i ³aska, * ùca³uj± sã mir i sprawiedlëwòsc. Wiérnota ze zemi wërosce, * A sprawiedlëwòsc sã przëzdrzi z nieba.
Refren.
Pón sóm òbdarzi szczescym, * a naja zemia swój brzôd wëdô. Przed Nim mdze kroczë³a sprawiedlëwòsc, * a szlachã Jegò kroków zbawienié.
Refren.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ Alleluja, alleluja, alleluja.
Hewò prziñdze Król, Pón zemi, a zjimnie z nas jugò pòjmaniô.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ £k 5, 17-26 Christus ùzdrôwiô dëszã i ca³o.
S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò £ukasza. Jednégò dnia, czej Jezës naùczô³, sedzelë tam té¿ farizeùszowie i ùcza³i w Prawie, co pòzeszlë sã z wszëtczich môlów w Galileji, Judeji ë z Jeruzalemù. A bë³a w Nim Pañskô mòc, ¿e móg ùzdrawiac. Wnym jaczis lëdze przënioslë Mù na le¿awiszczu cz³owieka, co bé³ zesztiwnia³i, próbòwelë gò wniesc ë pò³o¿ëc przed Nim. Czej przez no lëdztwò ni mòglë gò nijak przeniesc, weszlë na plaskati dak i przez pòsowã spùscëlë gò razã z le¿awiszczã w sóm westrzódk przed Jezësa. Òn, czej widzô³ jich wiarã, rzek³:
„Cz³owiekù, òdpùszcziwaj± cë sã twòje grzéchë". Tej ùcza³i w Pismionach ë farizeùszowie jãlë sã zastanawiac i gadac: „ Chtë¿ òn je, ¿e ni mô strachù grzeszëc s³owã? Chtë¿ mò¿e òdpùszcziwac grzéchë òkróm samégò Bòga?”
A Jezës przezdrzô³ jich mëslë i rzek³ do nich: „ Cë¿ za mëslë grãdz± we wajëch sërcach? Co je l¿ij rzec: "Òdpùszcziwaj± cë sã twòje grzéchë", abò rzec: "Wstani a chòdzë?" Ale ¿ebë wa wiedza, ¿e Cz³owieczi Syn mô na zemi mòc òdpùszczaniô grzéchów „ - rzek³ do zesztiwania³égò: „ Jô cë kô¿ã, wstani, wez swòje le¿awiszcze, a biéj dodóm! „ A dorazu wstô³ na jich òczach, wz±³ le¿awiszcze, na jaczim le¿ô³, i szed³ dodóm chwôl±cë Bòga. Tej wszëtczich òbjimnã³o zadzëwòwanié; chwôlëlë Bòga a ca³i ùrzas³i gôdelë: „ Baro dzywné rzeczë jesmë dzysô widzelë „.
To je s³owò Pañsczé.
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Panie, nasz Bò¿e, przëjimnijce ne darë, jaczé jesmë dostelë dzãka Waszi dobrocë, + Wë nama je delë, ¿ebë jesmë mòglë òdprawiac eucharisticzn± Òfiarã, * sprawce, ¿ebë òna sã sta³a dlô nas zadôwkã wiecznégò zbawieniô. Przez Christusa, Pana najégò.
Prefacjô nr 1
ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ Przër Ps 106 (105), 4-5; Iz 38, 3 Prziñdzce, Panie, i nawiedzce nas w ùbëtkù, * ¿ebë jesmë sã ceszëlë przed Wami z czëstim sërcã.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Bò¿e nasz Òjcze, niech brzadny b±dze nasz ùdzél w nym Sakrameñce, + przez jaczi nas, pielgrzimùj±cëch na zemi, pòdtrzimùjesz w drodze do nieba * i ùczisz ca³im sërcã mi³owac to, co je wieczné. Przez Christusa, Pana najégò.
WTÓRK
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Przër. Za 14, 5. 7 Hewò prziñdze Pón i z Nim wszëtcë Jegò swiãti; * tegò dnia wiôld¿i wid zajasnieje.
KÒLEKTA Bò¿e, Të jes òbiécô³ zes³ac Zbawicela wszëtczim lëdóm zemi, * sprawi, ¿ebë jesmë z redosc± ¿delë na swiãto Jegò Narodzeniô. Przez najégò Pana Jezësa Christusa.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 40, 1-11 Pasturz nosy jagniãta na piersach.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. "Pòceszta, pòceszëta mój lud!" mówi waji Bóg. "Przemawiôjta do sërca Jeruzalem i wò³ôjta do niegò, ¿e czas jegò s³u¿bë sã skùñczi³, ¿e jegò nieprawòta je òdpòkùtowónô, bò òno òdebra³o z rãczi Pana pòdwójn± karã za wszëtczé swòje grzéchë". G³os sã rozlégô: "Przëszëkùjta na pùstini wërównôjta na bezludkòwim drogã naszémù Bògù! Niech sã pòdnios± dolëznë, a wszëtczé górë i grzëpë òbni¿±; rówizn± niech sã stón± ùrzmë, a przitczé ùbiedrza g³ôdk± ni¿aw±.
Tedë sã òbjawi chwa³a Pana, ùzdrzi jã kò¿dé ca³o, bò to maj± rzek³é ward¿i Pana". G³os sã od'zéwô: "Wò³ôj!" - A jô rzek³: Co móm wò³ac? - "Wszelejaczé ca³o to je jakbë trôwa, a wszednô jegò snô¿ota to je jakbë pólny kwiat. Trôwa ùsychô, wiãdnie kwiat, czej na nie wiater Pana pòwieje. Prôwdzëwie nen nôród to je takô trôwa. Trôwa ùsychô, kwiat wiãdnie, ale s³owò Bòga naszégò trwô na wieczi".
Wstãpi¿e na wësok± górã, zwiastunkò dobri nowinë w Syjonie! Pòdniesë mòcno twój g³os, zwiastunkò dobri nowinë w Jeruzalemie! Pòdniesë g³os, nie bój sã! Pòwiédz miastóm judzczim: "Hewò waji Pón, Bóg!" Hewò waji Pón, Bóg, przëchòdzy z mòc± i swòjim remieniã Òn panëje. Hewò Jegò nôdgroda z Nim jidze i przed Nim Jegò zôp³ata. Jiwerno pasturz pase swòjã rótã, gromadzy jã swòjim remieniã, jagniãta nosy na swòjëch piersach, a kôrmi±cé òbagnice prowadzy òstró¿no.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 96 (95) Refren: Hewò nasz Pón Bóg prziñdze z wiôlg± mòc±.
Spiewôjta Panu piesñ now±, * spiewôj Panu, ca³ô zemio. Spiéwta Panu, s³ôwta Jegò miono, * kò¿dégò dnia g³osëta Jegò zbawienié.
Refren.
G³osta Jegò chwa³ã westrzód nôrodów wszëtczich rozpòwiadôjta ò Jegò cëdach strzód wszëtczich lëdów. G³osëta strzód lëdów, ¿e Pón je królã, * a b±dze sprawiedlëwie s±dzy³ lëdë.
Refren.
Niech sã redëje niebò i wieseli zemia, * niech szëmi mòrze i wszëtkò, co je nape³niwô; niech sã cesz± pòla i wszëtkò, co na nich rosce, * niech wszëtczé drzewa w lasach krzikaj± z redoscë.
Refren.
Przed òbliczim Pana, chtëren ju sã zbli¿ô, * chtëren nadchòdzy, ¿ebë sãdzëc zemiã. Òn mdze s±dzy³ swiat sprawiedlëwie, * a nôrodë pòd³ug swòji prôwdë.
Refren.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ Alleluja, alleluja, alleluja.
Bliskò je dzéñ Pana, hewò Òn prziñdze, ¿ebë nas zbawic.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ Mt 18, 12-14 Bóg nie chce zôgùbë zb³±dzonëch.
S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Mateusza. Jezës rzek³ do swòjëch ùczniów: „Jakù¿ wa mëslita? ¯elë chto mô sto òwc, a jedna z nich zb³±dzy, nie òstawi òn na górach nëch dzewiãcdzes±t dzewiãc i nie pùdze szëkac ti, co je zb³±dzonô? A ¿elë mù sã ùdô jã nalezc, pò prôwdze pòwiôdajã wama: ceszi sã ji bar¿i jak nym dzewiãcdzes±t dzewiãc, co nie zb³±dzë³ë. Tak té¿ waji Òjc, co je w niebie, ni mô wòlë, ¿ebë zd¿inã³o jedno z nëch malinczich”.
To je s³owò Pañsczé.
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, dôj sã przeb³agac naszima pòkórnyma mòdlëtwama i òfiarama, + a dlôte, ¿e më ni mómë zas³ëgów, jaczé mòg³ëbë nas ùsprawiedlëwiac przed Tob±, * wspòmò¿ë nas swòj± ³ask±. Przez Christusa Pana najégò.
Prefacjô nr 1
ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ Przër. 2 Tm 4, 8 Bóg, sprawiedlëwi sãdza, * wëwiñcëje zbawienim nëch, co ùmi³owelë Jegò prziñdzenié.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Pòkrzésony n± dëchòw± Straw±, pòkórno b³agómë Cã, Bò¿e, + sprawi, ¿ebë jesmë przez ùdzél w Eucharistëji naùczëlë sã m±drze szacowac doczasné dobra * i mi³owac dobra wieczné. Przez Christusa, Pana najégò.
STRZODA
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Przër. Ha 2, 3; 1 Kòr 4, 5 Pón prziñdze i nie mdze òbsztërkòwô³; * Òn rozwidni no, co w cemnicë je ùtaconé, * i òbjawi sã wszëtczim nôrodóm.
KÒLEKTA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, Të nama nakôzywôsz przëszëkòwac drogã Christusowi Panu, * sprawi ³askawie, ¿ebë jesmë cërplëwie ¿delë na pòceszaj±cé przëbëcé niebiesczégò Lékôrza, Jezësa Christusa. Chtëren z Tob± ¿ëje i króleje na wieczi wieków.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 40, 25-31 Bóg dodôwô mòcë zmãczonémù.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. „Z kògùm wa bë mòg³a Miã przërównac, tak, ¿ebë Mie dorównô³?” - mówi Swiãti. Pòdniesta òczë w górã i zdrzëta: Chtë¿ stwòrzi³ ne gwiôzdë? Nen, co w pòrz±dkù prowadzy jich wòjskò, wszëtczé je wò³ô pò jich mionie. Spòd taczi pòtãd¿i i stolëmny së³ë nicht sã nie ùmknie.
Czemù mówisz, Jakùbie, i të, Izraelu, pòwtôrzôsz: „Zakrëtô je mòja droga przed Panã i mòje prawò przed Bògã przeòczoné?” Nie wies¿ të tegò? Ni môsz tegò czëté? Pón je Bògã wiecznym, Stwòrc± kùñców zemi. Òn sã nie mãczi ani nie czëje sã narobia³i. Jegò m±drosc je nieòbesz³ô. Òn dodaje mòcë zmarachòwónémù i zwieliwô së³ë òs³ab³égò.
Knôpi sã mãcz± i òmgléwaj±, òs³ab³i m³odzónkòwie sã tëmlëj±; ale ti, co zawierzëlë Panu, zôs nabiéraj± mòcë, jak òrz³ë dostôwaj± skrzid³ów; biegn± bez zmãczeniô, jid± a nie s³abn±.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 103 (102) Refren: Chwalë i wielbi, dëszo mòja, Pana.
B³ogòs³awi¿e, dëszo mòja, Pana * i wszëtkò, co je we mie, swiãté Jegò miono. B³ogòs³awi¿e, dëszo mòja, Pana * i nie zabôcziwôj ò wszëtczich Jegò dobrodzejstwach.
Refren.
Òn òdpùszcziwô wszëtczé twòje winë * i léczi chòroscë wszëtczé. Òn twòje ¿ëcé retô òd zgùbë, * òbdarziwô cã ³ask± i zmi³owanim.
Refren.
Mi³osërny je Pón i ³askawi, * do gòrzu nierëchlëwi i baro cërplëwi. Nie pòstãpùje z nama pòd³ug najëch grzéchów * ani pòd³ug najëch winów nama nie òdp³ôcô.
Refren.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ Alleluja, alleluja, alleluja.
Hewò Pón prziñdze, ¿ebë swój lud zbawic, b³ogòs³awiony ti, co s± w pòszëkù wiñc na przódk Jemù.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ Mt 11, 28-30 Christus pòkrzésô zmarachòwónëch.
S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Mateusza. Jezës przemówi³ tima s³owama: „Prziñdzëta do Mie wszëtcë, co jesta zmarachòwóny i òbgrãdzony, a Jô waju pòkrzésã. Wezta mòje jugò na sã i ùczëta sã òd Mie, bò Jô jem cëchi ë pòkórny sërcã, a nalézeta ùkòjenié dlô wajëch dësz. Bò mòje jugò je lubczé, a mòja grãdzô je letkô”.
To je s³owò Pañsczé.
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, sprawi, ¿ebë jesmë bez ùstónkù sk³ôdelë Tobie najã Òfiarã, + w jaczi zjiscywô sã ùstanowionô przez Cebie krëjamnota Eucharistëji * i dokònywô sã czin naszégò zbawieniô. Przez Christusa, Pana najégò.
Prefacjô nr 1
ANTIFONA NA KÒMÓNIà Iz 40, 10; przër. 35, 5 Hewò nasz Pón prziñdze z mòc± * i òswiécy òczë swòjëch s³ëgów.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Prosymë Cã, nô³askawszi Bò¿e, + ¿ebë jes mòc± tegò Sakrameñtu òczëszczi³ naju z lëchëch znãtów i z pòdajnoscë na z³o * a przëszëkòwô³ do nadchôdaj±cëch swiãt. Przez Christusa, Pana najégò.
CZWIÔRTK
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Przër. Ps 119 (118), 151-152. Wë jesce bliskò, ò Panie, * i wszëtczé Wasze przëkôzania s± prôwd±. * Òd dôwna jô wiém ze s³ów Waszëch, * ¿e Wë trwôce na wieczi.
KÒLEKTA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, pòdskacë naje sërca do przëszëkòwaniô dróg Twòjémù Jednorodzonémù Sënowi, * ¿ebë jesmë dzãka Jegò prziñdzenimù mòglë Cë s³u¿ëc w czëstoscë dëszë. Przez najégò Pana Jezësa Christusa.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 41, 13-20 Bóg je òdkùpicelã.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. Jô, Pón, twój Bóg, ùj±³ jem cebie za praw± rãkã a rzek³ tobie: „ Nie lãkôj sã, Jô przëchòdzã cë z pòmòc± „. Nie bój sã, robôczkù, Jakùbie, niebòrôkù Izraelu! Jô cebie wspòmôgóm, mówi Pón, òdkùpicél twój, Swiãti Izraela. Hewò Jô przemieniwóm cebie jakbë w sanie do draszowaniô, nowé z pòdwójn± rég± zãbów: Të wëdraszëjesz i wëkruszisz górë, a zmienisz grzëpë w drobn± seczkã.
Të je przeharfùjesz, a wiater je ùniese i wichier szôlony je pòrozsëpie. A zôs të rozredëjesz sã w Panu, mdzesz sã bùszni³ Swiãtim Izraela. Ti nãdzny i biédny szukaj± wòdë, a ji ni ma! Jich jãzëk ju ùsychô z pragni±czczi. Jô, Pón, wës³ëchóm jich, nie òpùszczã jich Jô, Bóg Izraela.
Dóm wëp³ën±c strëmienióm na nad¿ich górach i zdrzód³óm wòdë na westrzódkù ni¿awów. Pùstini± Jô zamieniã w jezora, a wësch³± zemiã na wòdów zdroje. Na pùstini Jô zasadzã cedrë, akacëje, mërtë i òléwczi; na trôwiastëch rówiznach rozkòscérzã kòle se cyprisë, wij±d¿i i bùksówc. ¯ebë widzelë i pòznelë, rozmëslëlë so i przerozmielë wszëtcë, ¿e rãka Pana to sprawi³a, ¿e Swiãti Izraela to stwòrzi³.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 145 (144) Refren: Pón je ³agódny i baro ³askawi.
Jô mdã Was wielbi³, Bò¿e mój i Królu, * i s³awi³ Wasze miono przez wszëtczé wieczi. Kò¿dégò dnia jô mdã Was b³ogòs³awi³ * i na wieczi wës³ôwiô³ Wasze miono. Refren.
Niech Was wielbi±, Panie, wszëtczé Wasze dokazënczi * i niech Was b³ogòs³awi± wszëtcë Waszi swiãti. Niech mówi± ò chwale Waszégò królestwa * i niech g³osz± Waszã pòtãgã.
Refren.
¯ebë òbznajmic sënóm lëdzczim Waszã pòtãgã i pësznotã chwa³ë Waszégò królestwa. Wasze królestwò je królestwã wszëtczich wieków, * przez wszëtczé pòkòlenia Wasze panowanié.
Refren.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ Iz 45, 8 Alleluja, alleluja, alleluja.
Në¿e, niebò, spùscë te sprawiedlëwégò, jak rosã, niech jak deszcz sp³ënie z blónów, niech sã òtemknie zemia i Zbawicela zrodzy.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ Mt 11, 11-15 Ni ma wikszégò cz³owieka òd Jana Chrzcëcela.
S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Mateusza. Jezës rzek³ do lëdztwa: „ Pò prôwdze, pòwiôdajã wama: Midzë narodzonyma z bia³k nie pòwstô³ wikszi òd Jana Chrzcëcela. Ale nômniészi w niebiesczim królestwie je wikszi jak òn. A òd czasu Jana Chrzcëcela ja¿ don±d niebiesczé królestwò doznôwô gwô³tu i gwô³towny lëdze do niegò sã cësn±. Bò wszëtcë Prorocë i Prawò prorokòwelë ja¿ do Jana. A ¿elë chceta przëjimn±c, to òn je nym Elijaszã, jaczi mô prziñc. Chto mô ùszë, niech s³ëchô”.
To je s³owò Pañsczé.
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Panie, nasz Bò¿e, przëjimnijce ne darë, jaczé jesmë dostelë dzãka Waszi dobrocë, + Wë nama je delë, ¿ebë jesmë mòglë òdprawiac eucharisticzn± Òfiarã, * sprawice, ¿ebë òna sã sta³a dlô nas zadôwkã wiecznégò zbawieniô. Przez Christusa, Pana najégò.
Prefacjô nr 1
ANTIFONA NA KÒMÓNIà Tt 2, 12-13 ¯ijmë na nym swiece sprawiedlëwie i pòbò¿no, * ¿d¿±cë b³ogòs³awiony nôdzeji i òbjawieniô sã chwa³ë wiôld¿iégò Bòga.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Bò¿e, nasz Òjcze, niech brzadny b±dze nasz ùdzél w nym Sakrameñce, + przez jaczi nas, pielgrzimùj±cëch na zemi, pòdtrzimùjesz w drodze do nieba * i ùczisz ca³im sërcã mi³owac to, co je wieczné. Przez Christusa, Pana najégò.
PI¡TK
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Hewò Pón prziñdze w majestace, * ¿ebë przëniesc pòkój swòjémù lëdowi * i òbdarzëc gò ¿ëcym wiecznym.
KÒLEKTA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, sprawi, ¿ebë jesmë z wiôlg± czujnot± ¿delë na prziñdzenié Twòjégò Sëna + i wiérny pòùczenióm najégò Zbôwcë * wëszlë Jemù na przódk z widã wiarë i mi³otë. Przez najégò Pana Jezësa Christusa, jaczi ¿ëje i królëje na wieczi wieków.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Iz 48, 17-19 Czejbë Izrael sã trzimô³ Bò¿ëch przëkôzaniów, nie bé³bë òdrzucony.
Czëtanié z Knéd¿i proroka Izajasza. Tak mówi Pón, twój Òdkùpicél, Swiãti Izraela: „ Jô jem Pón, twój Bóg, jaczi pòùczô cebie ò tim, co je pò¿ëteczné i czerëje tob± na drodze, jak± të kroczisz. Ó, czejbë të tak dôwô³ bôczenié na mòje przëkôzania, tej twój ùbëtk bë sã stô³ jak rzéka, a sprawiedlëwòta twòja jak mòrzczé wa³ë. Twòji nastãpnicë bë bëlë jak piôsk, ë jak jegò zôrenka twòje latorózd¿i. Nigdë bë nie bë³o ùsënioné ani wëmazóné twòje miono sprzed mòjégò òbliczô!”
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 1 Refren: Chto za Wami jidze, dostónie wid ¿ëcô. B³ogòs³awiony je cz³owiek, co nie jidze za rad± niegòdzëwëch, + na drogã grzészników nie wchòdzy * i z wëszczércama do grëpë nie sôdô, ale w Prawie Pana mô ùlubienié * i rozmiszlô so nad nim w dzéñ i òb noc.
Refren.
Òn je jak drzéwiã zasadzoné nad p³ën±c± wòd±, * co brzôd rodzy w swòjim czasu, jegò lëstë nie wiãdn±, * a wszëtkò, co robi je szëkòwné.
Refren.
Z grzésznikama je jinaczi: * ny s± jak plewa, chtërnã wiater rozmiôtô. Bò znónô je Panu droga sprawiedlëwëch, * a droga nëch niegòdzëwëch zad¿inie.
Refren.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ Alleluja, alleluja, alleluja.
Prziñdze Pón, Ks±¿e ùbëtkù, wiñdzëta na przódk Jemù.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ Mt 11, 16-19 Ti, co òdrzucëlë Jana Chrzcëcela, nie przëjimn± Christusa.
S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Mateusza. Jezës rzek³ do lëdztwa: „ Do kògò Jô móm przërównac no pòkòlenié? Òno szlachùje za dzecama, co sedz± na rénkù a przëgôdiwaj± drëd¿im: "Më wama przëgriwelë, a wa nie tuñcowa³a; më sã ¿alëlë, a wa nie chlëcha³a". Bò przëszed³ Jan; nie jôd³ ani nie pi³, a òni mówi±: "Z³i duch gò òbsamãtô³". Przëszed³ Cz³owieczi Syn, jé ë pije, a òni mówi±: Wejle òb¿artélc i pijôk, kamrôt celników ë grzészników". Równak m±drosc je ùsprawiedlëwionô przez swòje czënë „.
To je s³owò Pañsczé.
Mòdlëtwa wiérnëch
MÒDLËTWA NAD DARAMA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, dôj sã przeb³agac naszima pòkórnyma mòdlëtwama i òfiarama, + a dlôte, ¿e më ni mómë zas³ëgów, jaczé mòg³ëbë nas ùsprawiedlëwiac przed Tob±, * wspòmò¿ë nas swòj± ³ask±. Przez Christusa Pana najégò.
Prefacjô nr 1
ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ Przër. Flp 3, 20-21 Spòdzéwómë sã prziñdzeniô Zbawicela, Jezësa Christusa, * chtëren przejinaczi najé smiërtelné ca³o * na pòdobã swégò, ùwielbionégò ca³a.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Pòkrzésony n± dëchòw± Straw±, pòkórno b³agómë Cã, Bò¿e, + sprawi, ¿ebë jesmë przez ùdzél w Eucharistëji naùczëlë sã m±drze szacowac doczasné dobra * i mi³owac dobra wieczné. Przez Christusa, Pana najégò.
SOBÒTA
ANTIFONA NA WEÑDZENIÉ Ps 80 (79), 2. 4 Przëb±dzce, Panie, co królëjece w niebie, * i òkô¿ce swòje òbliczé, * a më b±dzemë zbawiony.
KÒLEKTA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, niech w najëch sërcach zajasnieje jasnota Twòji chwa³ë + i rozwidni cem¿± grzéchù, * ¿ebë w sztërkù prziñdzeniô Twòjégò Sëna òkôza³o sã, ¿e më jesmë dzecama widu. Przez najégò Pana Jezësa Christusa.
PIERSZÉ CZËTANIÉ Syr 48, 1-4. 9-11 Elijôsz prziñdze jesz rôz.
Czëtanié z Knéd¿i Syracydesa. Pòwstô³ Elijôsz, prorok jak òd¿in, a s³owò jegò gòra³o jak smólnica. Òn g³ód na nich sprowadzy³, a swòj± gòrlëwòt± zmniészi³ jich lëczbã. S³owã Pañsczim zamkn±³ niebò, z niegò té¿ trzë razë sprowadzy³ òd¿in. Jakù¿ të jes ws³awiony, Elijaszu, przez swòje i chtë¿ mò¿e sã pòchwalëc, ¿e tobie je równy? Të, chtëren jes bé³ wzãti w wichrze ògnia, na wòzu z ògnistima kòniama. Ò tobie je napisóné, ¿e jes zachòwóny na przënôle¿né czasë, ¿ebë z³agòdzëc górz przed pòmst±, ¿ebë nawrócëc sërce òjca do sëna, i pòkòlenia Jakùba òdnowic. Szczestlëwi s± ti, co cebie widzelë, i ti, co pòùsnãlë w mi³oce, bò më té¿ na pewno mdzemë ¿ëlë.
To je s³owò Bò¿é.
PSALM RESPONSORIJNY Ps 80 (79) Refren: Òdnów nas Bò¿e, i dôj nóm zbawienié.
Pòs³ëchôj, Pasturzu Izraela, * Të, chtëren nad cherubinama zasôdôsz. Wzbùdzë¿e swòjã pòtãgã * i na pòmòc prziñdzë nama.
Refren.
Bò¿e Zôstãpów, prziñdzë¿e nazôd, * wezdrzë z nieba, przëzdrzë sã i nawiédz nã winow± wietwiã. I chróñ to, co zasadza Twòja prawô rãka, * latorózga, jak± jes ùmòcni³ dlô se.
Refren.
Wëcygnij rãkã nad ch³opã prawiznë Twòji, * nad sënã cz³owieczim, jaczégò jes ùmòcni³ w swòji s³u¿bie. Më nie òdst±pimë ju wicy òd Cebie, * dôj nama nowé ¿ëcé, a b±dzemë chwôlëlë Twòje miono.
Refren.
SPIÉW PRZED EWANIELËJ¡ £k 3, 4.6 Alleluja, alleluja, alleluja.
Przëszëkùjta drogã Panu, proscëta Jemù stegnë; wszëtcë lëdze ùzdrz± Bò¿é zbawienié.
Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANIELËJÔ Mt 17, 10-13 Elijôsz ju przëszed³, a jegò nie pòznelë.
S³owa Ewanielëji wedle swiãtégò Mateusza. Czej schôdelë z górë ùczniowie sã zapitelë Jezësa: „Czemù ùcza³i w Pismionach cwiërdz±, ¿e nôprzód mùszi prziñc Elijôsz?” Òn òdrzek³: „Elijôsz pò prôwdze prziñdze i wszëtkò ùprawi. Ale pòwiôdajã wama: Elijôsz ju przëszed³, a jegò nie pòznelë i pòst±pilë z nim tak, jak chcelë. Tak té¿ Cz³owieczi Syn mdze òd nich cërpiô³”. Tedë ùczniowie przerozmielë, ¿e mówi³ jima ò Janie Chrzcëcelu.
To je s³owò Pañsczé.
MÒDLËTWA NAD DARAMA Wszëtkòmòg±cy Bò¿e, sprawi, ¿ebë jesmë bez ùstónkù sk³ôdelë Tobie najã Òfiarã, + w jaczi zjiscywô sã ùstanowionô przez Cebie krëjamnota Eucharistëji * i dokònywô sã czin naszégò zbawieniô. Przez Christusa, Pana najégò.
Prefacjô nr 1
ANTIFONA NA KÒMÓNIÃ Ap 22, 12 Hewò Jô wnetka prziñdã. * a mòja zôp³ata je ze mn±, * ¿ebë kò¿démù òdp³acëc wedle jegò ùczinków.
MÒDLËTWA PÒ KÒMÓNII Prosymë Cã, nô³askawszi Bò¿e, + ¿ebë jes mòc± tegò Sakrameñtu òczëszczi³ naju z lëchëch znãtów i z pòdajnoscë na z³o + a przëszëkòwô³ do nadchôdaj±cëch swiãt. Przez Christusa, Pana najégò.
|
|