Forum
Losowe zdjêcie
Rzeka Brda i ³abêdzie
Pomerania
Wygl±d strony

(2 skórki)
Strona g³ówna forum
   Sprawë
     Proza

| Od najnowszych Poprzedni w±tek | Nastêpny w±tek | Koniec
Nadawca W±tek
Belok
wys³ane dnia: 20.9.2004 16:15
Nie mogê oderwaæ siê od tej strony!
Zarejestrowany: 21.3.2004
z: Pëlckòwò
Wiadomo¶ci: 295
Proza
Bédùjã tuwò dawac krótczé dokôzë prozatorsczé, felietónë, gôdczi, òpòwiôstczi, aa té¿ kòmentôrze do nëch przeczëtónëch.
Na zôcz±tk krótczi tekst do szpòrtë ë rozmëszlenégò:


Jo, jo!
Cos blós dlô mùskòwców

Ti, chtërny chòc k±sk znaj± kaszëbsk± gôdkã, abò czëlë cos ò Kaszëbach wiedz± na gwës co òznôczô s³owò „jo”. Wikszosc rzecze, ¿e „jo” to je pocwierdzenié ë je procëmné parikù³e „nié”. Në jo, to bë sã nawetkã zgôdza³o, ale nié do kùñca.
Chcemë le zaczic òd zôcz±tkù.
Pòznôwaj±c òsoblëwé s³owò „jo” mùszimë znac czile zasadów jegò fùnkcjenirowaniô.
Pierszô zasada brzëmi: „jo” znaczi „jo”, le nie wiedno, dlôte je jesz wiele jinszëch zasadów.
Drëgô zasada: Czasã „jo” to „nié”. Na przëmiôr taczé zdanié: „Jo, jô jem glëpasy” – negò zdaniô ù¿iwómë dôlmacz±c sã szefòwi, a tak pò prôwdze znaczi tëli co: „Nié, glëpero, jô jem m±drzéjszi òd ce! Sztrechù òbarchnia³i” .
Trzecô zasada, prostô ë niesk±plikòwónô: s³owò „jo” òznôczô zgòdã, na przëmiôr: „Jo, szef pò prôwdze je glëpasy!”. Mùs je òpasowac, bë „jo” w tim znaczënkù ù¿ewac le blós w gôdce z wespó³prôcownikã a nigdë z szefã.
Tak je blós z jednym „jo” samò w zdaniu stoj±cym. Dlôte kò¿di mùszi znac zasadã czwiôrt±: tam dze mómë dwa „jo” stoj±ce kòle se, to je to zaprzeczenié: „Jo, jo, të to jes baro m±rdi!”. Pò prôwdze zdanié no b±dze znaczë³o to: „Të jes tak glëpasy, jak òbdzarti kùrp!”.
Pi±tô zasada: biwô, ¿e „jo” je zadzëwòwaniém: „Të jest m±dri, jo?”, co znaczi: „Të jes tak m±dri, jak knaga òbarchnia³ô, szpirtã ù¿artô a priszczic± pòkrëtô”.
Szóstô zasada: „jo” je pocwierdzeniém z przëcëskã. Wtedë wëmôwiô sã jé cëgn±c „o”. Pëtanié: „Jes të glëpasy?” Òdpòwiesc: „Joooooo!”. Nieczedë no cëgni±cé sã „o” wëmôwiô sã jak „o³” a të „jo” brzëmi „jo³³³³³³³³³³³³³³”.
Sódmô zasada: „jo” je midzënôrodné, znónô wnetk wszãdze na swiece: w Szwecjë, Danië, Norwegië, Anglijë, USA, Kanadze, Czechach, Niemcach ë… na Kòcewim. Ti co znaj± „jo” dogôdaj± sã w kò¿dim nórcëkù swiata.
Ósmô zasada gôdô, ¿e „jo” je nôlepszé do spiéwaniô. Pasyrëje do rocka, pùnka, rapù, hip-hòpù, pòwô¿ny mùzyczi, d¿ezë ë wiele jinszëch ôrtów, tak dôwny jak dzysdniowi, mùzyczi. Na kò¿dim kòncerce czëc je z binë a pòd ni± „jooooooo!”, ë to w ró¿nëch uk³ôdach: „jo³, jo³”, „jo, jo, jo, jo, jo³”, „jo, jo, jo”, „joooooooo, jooooooooo”. Ca³i dzéñ bë móg³ ôrtë spiéwaczégò „jo” rëchòwac.
Na kùñc zapitanié: czë wszëtcë wszëtkò bëlno zrozmielë?
Jo, jo…
sxxxx
wys³ane dnia: 21.9.2004 10:28
Zarejestrowany u¿ytkownik
Zarejestrowany: 22.7.2003
z: Bydgoszcz/Krajna
Wiadomo¶ci: 5
Re: Proza
Cytat:

Sódmô zasada: „jo” je midzënôrodné, znónô wnetk wszãdze na swiece: w Szwecjë, Danië, Norwegië, Anglijë, USA, Kanadze, Czechach, Niemcach ë… na Kòcewim.


No, jeszcze na Krajnie, na Ziemi Che³miñskiej i w Bydgoszczy.
Aczkolwiek na ziemi krajeñskiej:
jo=tak,
jo jo - mówimy jak niezbyt rozmowcy dowierzamy
ja,ja - stosowane jako wyznanie ca³kowitej niewiary w us³yszane s³owa.
A swoj± ciekaw jestem ustalenia pochodzenia tego "jo". Regiony jego wystêpowania w basenie morza ba³tyckiego pokrywaj± siê mniej wiêcej z terenami ekspansji Hanzy, a jej "jêzykiem urzêdowym" by³ Plattdeutsch. Wiêc chyba trzeba dziêkowaæ Sasom..
Jau!
pozdrawiam
Piotr
Belok
wys³ane dnia: 27.9.2004 22:06
Nie mogê oderwaæ siê od tej strony!
Zarejestrowany: 21.3.2004
z: Pëlckòwò
Wiadomo¶ci: 295
Re: Proza
Stôri kawaléra (dzél I)

Jô jem stôrim kawalérã. Në ë cë¿? Në ë nick! Jesz ¿ëjã.
Ni móm bialczi, bò docz móm cëz± babã dodom brac, ¿ëwic, òblakac, grzac, smùkac a do tegò jesz slëchac ji szkalòwaniô, pëskòwaniô, trzôskòwaniô, jamrowaniô, bleczeniô. Jô bë doch nie zledôl dërchem klepónëch gòrzczëch ¿ôlów, mãglaniô jiwrów nad ùchã, stãkaniô, bùrczeniô, „mariczëne bùksów” wszeljaczëch, jiscënków ò gówienka, mãków pañsczich, bò t± litani± òna richtich rozmieje klepac.
Móm czasã taczé glëpé mëslë, bë so jak±s pëszn± bialkã nalezc. Mò¿e dobré pôlenkò bë zrobila, wëglãcowa bë mie w kùñcu mòj±, zarosl± pichã a pajiczën±, jizbã, wëpra bë ¿oczi ë spòdné bùksë, chtërné jô miast prac to kupiajã wcyg nowé - kùli dëtka to bë da zaòbszczãdzoné. Mò¿e bë masa¿ zrobila, pò piwkò do krómù bë skòczëla. Cëchò bë sedza, fejn sã ùsmiécha, a smùka pò lësënie… Pòmarzëc wiedno jidze. Le jak mie taczé mëslë nañd± te zarô sadóm a czekóm ja¿ mie przeñdze. Jak nie przechôdë te pãcóm sã z cali mòcë w pësk. A môsz! A môsz! – rikóm sóm na se ùdôwaj±c, dlô lepszégò efektë, bialczëny glos. Òd tegò pãcaniô jem czerwiony jak gùlôcz, a lëdze mësl±, ¿e to òd picégò. Jak ju to nie pòmôgô, te jidã do mòjégò drëcha, chtërny ju szterë latka je, biédôk, ¿eniali, ë pò dwùch dniach wzéraniô na no selsczé, rodzynné ¿ëcé wszëtczé cknieniô do ¿enieniô flot mie z glowë fyrtã ùcékaj±. Dzãka bògù, ¿e s± jesz bëlny drëchòwie, co w biédze pòmòg± dobrim przikladã.
Mùszã rzec, jakbë chto nie wiedzôl, ¿e stôri kawaléra to je chlop pò trzëdzestce. Pòznac gò jidze baro letkò, przede wszëtczim pò wëgniotlëch ruchnach. Platowac nijak nie rozmieje; weznie na se wcygnie kòszlã ë bùksë, rãk± wegladzy ë jemù to sygnie, a tim co sã z niegò smiej± gôdô, ¿e to je takô móda. Czedë taczi jidze sztras± to za nim wiedno lec±, dzesz tak na wësokòscë rzëcë, mùchë ë skògòle. Za czim òne cygn± jô wiém, a chto ni mò¿e nó to prziñc niech le wëcknie knér±… Ne òwadë, s± òsoblëwim przëtrôfkã bialczënégò ôrtu, bò na taczegò skrzëpiela, jak jô, lec±.
Stôri kawaléra kreczë tak dosc krzëwò na szpérach. Nie je dzyw, doch wiôld¿i cã¿ôr òn mô w bùksówkach do noszeniô. No dwiganié je wiôlg± fël± stôrokawalérstwa. Ale jakòs to sã dô… òd czasë do czasë, òd przëtrôfkù do przëtrôfkù, òd kwiôtuszka do kwiôtuszka. Blós pózny bez tëch ¿enialëch chlopów, wrôcôj±cëch z delegacjë, mùs je czasã òknã wiorn±c abò, jesz gòrzi, zëm± cal± nockã na balkònie sedzec. Ale cë¿, kò¿di chlop doch mùszi… jinaczi glupi rozëm dostôwô.

c.d.n
Belok
wys³ane dnia: 30.9.2004 21:03
Nie mogê oderwaæ siê od tej strony!
Zarejestrowany: 21.3.2004
z: Pëlckòwò
Wiadomo¶ci: 295
Re: Proza
Stôri kawaléra (dzél II)

W nen pamiãtny dzéñ, czej jem skùñczël trzëdzescë lôt, zbùdzël jô sã baro pògniotli. Òsoblëwie rzëc mie baro bòla. Sygn±l jem pòd sztruzak, a tam gãsé jaje! Ala czôrce, chtë¿ mie tak cosz miôl zrobioné? Jak sã òkôzalo to nie bëlë ni¿ódny czôrce, le tatk z nënk±, chtërny rzëklë, ¿ebë jô jima wnuka wësedzôl, jak ni mògã so kluczi nalezc. Jaje jem schòwôl do lodówczi, mò¿e rôz czedës cosz z niegò wëléze.
K±sk zli zacz±l jem robic so pra¿nicã. Robeltóné jaje bëlë ju na panëfce, ja¿ czëjã zwónk do dwiérzi. Òtmikajã, zdrzã a tam nen wieczny pita Frãc z lilew±, òkraszon± stënk±, knér±, blãk òczama, sapi±cë a stãkaj±cë pchô sã do chëczë. Le nie sóm! Na chrzebce dwigô pùpã. Ale jak±! Slomian±, w pëszné, farwné, gwësno z lómpeksë halóné, ruchna òblekl±. Glowa z wrëka zrobionô, zloté klatë, z anielsczich wlosów, zelon± chùst± bëlë przëkrëté, lepë na czerwiono czwikl± wëmalowóné, rzãsë a brwie sadz± pòdfarwòwóné, ùszë klapiasto nastawioné, knéra sztram stoj±cë. Gôdajã wama jistny cud, nie baba!
– Bialkã cebie niosã! – wësapôl Frãc, a fùzlã mù z gãbë szlo, ¿e w jednym sztóce swié¿égò lëftu w chëczë zabraklo.
– Sk±d të j± môsz przëwleklé?
– A sedza biédnô na przëstónkù, a ¿da czedë të za ni± przëlézesz. Ale ce, zgnila, nie bëlo.
– Sk±d të wiedzôl, ¿e òna je prawie do mie? Doch nick nie gôdô.
– Jak sk±d! Tuwò môsz lëst. Wez le so przeczëtôj, a mie halbkã dôj, bò jô jem czësto zmachrowóny. Baba cã¿kô jak na¿artô knaga…
Chc±c niechc±c halbkã mùszôl Frãcowi dac. Nen szczeslëwi, ¿e mù sã tak fejn dzéñ zacz±l, pòsadzël z namaszczeniém pùpã w kùchni na stólk, trzasl lokcã w dno bùdlë, òdkrãcël tropã, wz±l stolëmny szluk, gãbã paj± przecarl, strz±sl sã a szedl dodom.
Do kùchni wlazla nënka.
– Do paradnicë wez j± doch zaproszë. Jak to wëzdrzi, brutka w gòscënie a w kùchni szmërgnionô na cwiardim stólkù jak nona sedzy.
– Niech le sedzy, nôprzód przëczëtómë sk±d na snô¿ô nona je.
W lësce stalo: „Jô sã zwiã Sztazja. Namienionô jem Grëbémù Rómanowi. Jô przëszla do niegò z baro dôleka. Szla jem a szla, dlôtë jem czësto médëch, tak ¿e ni mògã, ni rãk±, ni szpér±, ni bani± rëchac, ani té¿ slowa ze se wërzëkn±c. Tam, sk±d jô jem, lëdze s± baro dobri a ¿ëczlëwi ë ¿ebë rómkòwégò knôpiczégò sëmiã nie marnowac ùmëslëlë so wëslac mie do niegò. Jô jem, jak je widzec, baro pësznô, rozmiejã pôlnié ùwa¿ëc, swinie nafùtrowac, miotlëc± smiécë wëmiatac, welnã wi±zac, ¿oczi sztëpòwac, a bùksë platowac. Niech chto b±dze taczi dobri a zaniese mie do mòjégò lubòtnégò beñla, chtërny zó ten bëlny ùczink na gwës sznapsã wënagrodzy.”
A jenë jo! Cë¿ jô terô móm z ni± zrobic? Do kùchni sã nie nadôwô, bò ji slomiane calo bë flot w lëft szlo, a te miast wieselégò pògrzéb a stipã nót bë bëlo szëkòwac. W jizbie té¿ ni mò¿e sedzec, bò proch sã z ni sëpie jak brzëdôl, a wkól sprz±tac czlowiek bë wcyg mùszôl. Do ló¿ka té¿ nie bëla, bò k±séczk za sztiwnô a nieruchawô. W kùñcu wz±l jô j± chwacël pòd pazëchã a zaniósl na pszãter. Tam pòsadzël w nórce kòle kùkùwczi, ¿ebë mògla na òbiñdã wëzérac, a dôl ji drutë w rãkã, bë mie ùwi±zla welnian± mùcã na zëmã. Ju trzë zëmë tam sedzy, a jesz nawetkã trãdla, zgnila jednô, ni mô zrobioné.

the kùñc
Belok
wys³ane dnia: 6.10.2004 21:30
Nie mogê oderwaæ siê od tej strony!
Zarejestrowany: 21.3.2004
z: Pëlckòwò
Wiadomo¶ci: 295
Re: Proza
KASZËBSCZI BÒHATÉROWIE

Kaszëbskô zemia wëdala baro wiele bòhatérów. Ò wielu pamiãtómë ë tczimë na codzéñ. Wielu dopiérze òdgrzebùjemë z niepamiãcë dzejów. Badérëjemë jëch ¿ëcorisë a jich slôwné dzeje.
Ne jo, le wielu bòhatérów nóm Kaszëbòm skradlë zli lëdze. Jo, nie chcemë sã bòjec tegò glosno rzec, skradlë jich nama!
Chcemë le zaczic òd piérszégò bòhatéra, chtërnégò nóm skradlë. Jidze ò Janka Kòsa – szterégò z pancernëch. To doch Kaszëb fùl gãb±! To je widzec a czëc we fylmie. Nié blós nôzwëskò „Kòs” gôdô nóm ò jegò kaszëbsczich kòrzeniach, le té¿ miono „Jan”. To je czësto kaszëbsczé miono. Wszëtcë wiedz±, ¿e przed wòjn± Kaszëbi dôwalë swòjim dzecom miono „Jan” na czesc…, ne tegò, jak òn sã zwôl? – Pilsudsczégò!
A miasto, w chtërnym sã ùrodzël Jan Kòs? Doch to Gduñsk je! Stolëca Kaszëb, jakbë nie bëlo. A co ti maccë w nym fylmie zrobilë? Nick! Nick nie rzeklë ò kaszëbsczim pòchòdzenim Janka. Nawetkã pòjôzd naszégò bòhatéra – czolg – je kaszëbsczi. Wszëtcë ò tim wiedz±. Stoji doch w Wejrowie z pòdniosl± sztram luf±. A Janka scyrz? Szarik. Jaczé¿ to je fejné kaszëbsczé scyrzowé miono – Szarik. Szarik, òd szari farwë, znaczi bùri, co znaczi, ¿e bùrekã bél scyrz naszégò bòhatéra. A bùrczi s± na Kaszëbach we wiôld¿ich stadach. Mó¿na rzec, ¿e to je kaszëbskô rasa.
Jinszi prziklôd. Klos! – kapitan Klos! Hans Klos – té¿ bél Jankã, Janã. A sk±d bél? Aaaaa? Z Kòscérzënë. Nawetkã malinczé dzeckò w Niemcach znaje nen slôwetny wiérzt ò pòchòdzenim Klosa. Jô so pòzwòlã zacëtowac:
„Dze të mieszkôsz?
W Kòscérzënie
To të Kaszëb kòzy sënie”
Òj, bél nôsz bòhatéra pùrtkã przegrzeszonym dlô tëch wrednëch Niemców. Òj bél! Jak òn jima dokùczôl, jak szpiegòwôl, jak fejn wëwiadowôl. Nicht tak nie mógl sledzëc ë prowòkòwac, jak nôsz kòchóny, wspaniali Jank Klos. Ë tuwò mùszimë sã zastanowic nad kaszëbsczim nôzwëskã Klosa. To doch je czësto kaszëbsczé nôzwëskò! No slowò pòchôdë òd stôrégò slowa kaszëbsczégò „k³os”, a ¿e familëja Hansa bëla z Pùcka, gôdalo sã no slowò z bëlôcka „klos”. Ne i fejn, bò na taczi ôrt ùdalo sã naszémù szpiegòwi wëprowadzëc Niemców w pòlé. A co zrobile ti diablë w tim fylmie. Nick! Nick nie rzeklë ò jegò kaszëbsczich kòrzeniach. A jesz zrobilë z niegò rusczégò ageñta. Czôrce!
A gdze jinszi naszi bòhatérowie? Gdze je nôsz Janosik?! Ne gdze? W górach - do szwernuta! Tam jegò wënekalë, bë krôdl bògatim a dôwôl biédnym góralom. A naszi bògaczowie te cë¿? Òd macochë. Nie nôdôwaj± sã do òkrôdzaniô?
A chcemë rzec jesz ò jednym. Rumcajs! Tegò Czechòwie pòrwalë do Jiczina.
A Bòles ë Loles? A Tola? A nen… jak mù tam - Matolk… kòzelbòk? A Miedzwiadk Ùszatek ò Reksu nawetkã ni ma co gadac!
To s± naszi kaszëbsczi bòhatérowie, chtërnëch nóm pòdstãpno skradlë a zrobile na nich wiôld¿é dëtczi.
W tim môlu a czasu gôdómë dosc! Dosc niepamiãcë ò naszëch bòhatérach, dlôte nót je pòwòlac Towarzëstwò Na Rzecz Przëwróceniô Nazôd Kaszëbskòscë Skradlim Bòhatéróm. Chto je za? Rãka w górã.
Belok
wys³ane dnia: 15.10.2004 15:46
Nie mogê oderwaæ siê od tej strony!
Zarejestrowany: 21.3.2004
z: Pëlckòwò
Wiadomo¶ci: 295
Re: Proza
Ble, ble, ble...

Lëdze maj± wiele do gôdczi. Prawie ti, co w glowie nick ni maj±, a miec nie chc±.
Zewsz±d czec je ble, ble, ble.. Tak sã wëdôwô, ¿e nôwicy „blecz±” bialczi, pòliticë ë wszelejaczi artiscë.
Bialczi tak pò prôwdze gadac mùsz±. Takô je jich bialczënô nôtëra, zapisónô, jak to sã gôdô, w genach. Bez pludrów ni¿ódnô bialka dlugò nie pòcygnie. Në jo, czasã sã spòtkô jaczisz wëj±tk, le to baro rzôdkò sã zdarzi.
Wicy jak bialczi rozpòwiôdaj± pòliticë, le k±sk jinaczi. Òni maj± to do se, ¿e l¿±, nawetka trzéba rzec, ¿e mùsz± l¿ec. Takô je jich robòta. Jakbë gôdalë le sam± prôwdã, dlugò bë sã nie òstalë na tëch swòjëch stólkach. A co do m±droscë jejich gôdaniégò, to je tak: gôdaj± bò gôdaj±, bò gadac mùsz±. Jedno slowò je m±dré, a sto slów to blós jaczész-taczész bezrozëmné plestanié. Na Kaszëbach taczé „bleczenié” zwie sã glëpio-m±drim. Je òno do tegò, ¿ebë lëdze jich za baro nie rozmielë. Doch lëdze ni mùsz± wiedzec, co sã pò prôwdze dzeje. Sygnie, ¿e pòliticë wiedz±.
Artiscë to je zôs jinô sprawa. Òni sã tegò ùcz± w szkòlé. Mùsz± znac wszeljaczé minë a gestë. Mùsz± wiedzec jak rzec „kòchóm”, a jak „kùszni mie w...”. Në jo, artiscë to s± artiscë. Jak czasã mò¿na ùwierzëc bialkòm, a jesz rzadzy pòlitikòm, tak artistóm wierzëc nie je nót. Nigdë czlowiek nie je gwës, czë to co gôdô artista je prôwd± czë falszã.
Na kùñc òstôwô jedno pitanié: czë z tegò wszëtczégò nôgòrszô je mieszónka: bialka, pòlitik ë artista w jednym czlowiekù?
Belok
wys³ane dnia: 23.10.2004 6:50
Nie mogê oderwaæ siê od tej strony!
Zarejestrowany: 21.3.2004
z: Pëlckòwò
Wiadomo¶ci: 295
Re: Proza
Trema

Cë¿ to je trema? Ja¿ strach ò tim gadac, tak to je strôszny temat. Trema, jak je mò¿na przëczëtac kòl Trepczika, to: pëtel, dr¿ôl, drgòtka, lëknica. A jinszi jesz gôdaj±: bòj±czka, strachlawica ë binowé ùstrachowienié.
Ti m±dralowie tak richtisz to nick nie wiedz±. Jô zó to wiém co to pò prôwdze je! To je DËRGÒTKA!
Stojôl jem czedesz na binie a dërgòtôl ze strachù szpérama. Tak dërgòtôl, ¿e no dërgòtanié szlo bez calé calo ja¿ do zãbów. A ne mie tak dërgòtalë, ¿e bëlo to czëc na drëd¿im kùñcu zalë, ja¿ wszëtcë bë nie òglëchn±c mùszelë ùszë sztopac. A mòjé ùszë òd tegò dërgòtaniô tak klapòtalë, ¿e ja¿ wiater sã robil, a ti co sedzelë w piérszëch régach mùszelë sã dosc dzyr¿kò stólków trzëmac, bë nie spasc. Czerwiony jô bél na gãbie jak gùla, a taka ze mie hëc szla, ¿e ti co ze mn± wëstãpòwalë spëlëlë sã flot ze sromòtë. Strëd¿i zmòklëznë plinãlë mie z bani w dól bùksama jak rzék±, a wnet wiôlgô plëta rozla sã z binë a zatopila cal± òbslëgã ti jimprezë. A mò¿e to nie bëla zmòklëzna?
A cë¿ tam ò plëce, chcemë le rzec ò dërgòtanim. Òd dërgòtaniô mie, dërgòta bina, òd dërgòtaniô binie, dërgòta zala. Taczi to bél cug dërgòtanégò. Ju jô zacz±³ dërgòc±co gadac wiérzt na tczã lëstopadowégò swiãta tegò co bëlo w rujanie (starszi wiedz± jaczégò), a ju pierszé réd¿i zaczãlë kòlibac sã w takce mòjégò dërgòtanégò. Ju jô bél przë drëd¿im werse, a ju dwa rzãdë sã kòlibalë. Za sztót trzë, szterë, piãc. Òd tegò kòliba sã calô zala. A za sztót piérszé réd¿i kòlibalë sã tak, ¿e lëdze ze stólków spôdiwalë. Direchtórka, szkólnô òd historië, szkólnô òd rusczégò, òd biologië, òd chemië, sprz±tôczka a té¿ piérszi sekretira partië co bél przëszedl òdezdrzec naj’ wëstãp.
Wszëtcë ti òd tegò mòjégò dërgòtaniô sã zwócelë a le¿elë na délach. Le¿elë a pòdskakiwalë do górë. Nôprzód dosc niskò, le z czasã jak mòjé dërgòtanié bëlo corôz wiékszé - corôz to wë¿i. Ju przë trzecym werse latale òni pòd dëkã zalë. A to jesz nie bëlo kùñc. Piérszi sekretéra zrobil dzurã w dakù, a wëlecôl bùtën. Za nim zarô wefrunã direchtórka, szkólnô òd historië, ta òd rusczégò, a wszëtczé jinszi mët. Sprz±taczka ni, bò sã chwacëla nod¿i òd stolë.
A jô dërgòtôl z ti tremë. Dërgòtôl ja¿ jô cali wiérzt skùñczil gadac. A te jô sã fejn sklonil, zlôzl z binë, a szedl dodom.
Doma to dalo wczirë, bò sã òkôza, ¿e calô ta kòmùma przez mie sã rozdëgòta, rozkòliba ë sã wnet rozwalëla.
Gôdajã – lepi nie wëstãpòwac, bò sã jesz z ti tremë mò¿e co rozdërgòtac, rozkòlibac a zôs bdze jakô rewòlucjô!
fopke
wys³ane dnia: 1.11.2004 14:28
Nie mogê oderwaæ siê od tej strony!
Zarejestrowany: 7.7.2003
z: Chwaszczëno
Wiadomo¶ci: 462
Re: Proza
Widzbë za¿iwajka

Nié tobak±, nié wòni± kwiatów, nié bia³og³owsk± parfim±- leno prochã ze st³ëk³i lëstopadnikòwim wiéwã ùrnë- zacygn±³ jem sã...
G³ãbòk, do bëna swòjégò „jô”, do greñcë dëszë i serca, pòd³ug bicô chtërnégò wano¿± rãdé mëslë...
Òbdô³ jem sã, wëzwòli³ z dôczi w±tpieniô, przëch³oscy³ do ¿ëcô i sôrkn±³ jem:
Widzã i czëjã...
Swiãtopô³ka twôrz i Damroczi g³os...
Gòscy, co niechãtno wstôjelë òd sto³u:
Òlafa òd pòkrzesnika, Wolfgãga òd pòdpô³nika i pô³niô, òd pòdwieczórka- Józefa Wisariónowicza...
A wieczerzã jesz jiny wcyg ¿wi±...

Në¿e! W drëg± dzurã!
Kaszëbskô Karczma.
„Dzysô bédëjemë zjestkù:
- Czôrné zajiczé pòdniebia na s³odkò
- Jãzëk zgnilca w pòlasz±cym zósu
- Dëbeltowi klops z pò kaszëbskù do dzecy doma gôdaniô
- Serce Grifa- pòwikszony zestôwk”

Resztã lëdzczégò pichù wdichóm- szarpie mie wiater prziñdotë…
W radio pùszczaj± hëc-listã:
-Hewò nowinë: òstro w górã jidze „Zemia rodnô” Trepczika!
-Dzérzkò trzimi± sã „Kaszëbsczé jezora” w wëkònanim Michô³a D¿eksóna, krótkò z të³u hip-hop „Trzë krze na rzmie”!
-Mòckò spôd³ szlad¿er diskò-pòlo „Tam, dze z wiszni± tobaczera”.

-Za sztót, z Kaszëbsczi Nôrodny Operë w Gduñsku transmitowónô mdze mùzycznô bôjka dlô dzecy „Ò Kazmierzu, co nie chcô³ jãzëka...”

-A terô wiodro:
- Nad wszëtczima Kaszëbama s³uñce...

Tómk Fópka
Chwaszczëno, 1 lëstopadnika 2004 rokù, gòdz. 13.10


----------------
"Pòjmë w przódk z kaszëbizn±!"- J. Trepczik- www.fopke.pl

Belok
wys³ane dnia: 2.11.2004 17:21
Nie mogê oderwaæ siê od tej strony!
Zarejestrowany: 21.3.2004
z: Pëlckòwò
Wiadomo¶ci: 295
Re: Proza
Cz±d na zdrzélnikòwi s±d

Kòchónô Telewizjo!!!

Piszã do Ce, bò móm wiôlg± prosbã. To je wejle tak – zarô bdã pisôl ó co mie jidze – chcôl jô, ¿ebë të pùszcza program 24 gòdzënë dërch wkól. Jô chòrzã na nimòc spikù ë ni mògã bez to w nocë spac. Jakbë të Kòchónô Telewizjo pùszczëla w nocë jaczis fejny fylm, në chcemë rzec ò témace ¿ëcowim (le blós ni rzëcowim!), to jô bë bél baro rôd.
Òkróm tegò jô bë chcôl prosëc, ¿ebë të nie wëswietla dërch wkól tëch placzlëwëch fylmów, np. taczégò jak zeszli nocë pt.: „Tu bél scyrz pòchòwóny”. Jô noszã brële ë òb czas taczich fylmów òd lez bardzo mie sã òne parëj±.
Nié léj té¿ za wiele wòdë, wtedë czedë s± „Wiadomòscë”, bò w òstatnëch dwùch tidzéniach, jô mùszôl trzë razë sëszëc tëpich a rôz zalalo mie cal± chëcz. Bëlo to te, czedë bél ten program ò jaczims zlodzeju, czë té¿ jinym pòlitikù. Tak richtisz nie pamiãtóm, bò jak ju rëchli jô miôl rzeklé zalóny jem bél ë czedë mie tak zaléwalo, te mie krew zalala.
Òkróm tegò jes të Kòchónô Telewizjo mòj± nôbëlniész± drëchn±, le blós të bë mògla zdjic z ekranë te programë nôùkòwé. Në bò jô ju jem za wiôld¿i nó to, ¿ebë ùczëc sã ò sekse, czë jinym rozmnô¿anim. A tak pò prôwdze kòmù¿ to je nót, doch kò¿di wié jak TO! sã robi.
Ju wicy do Ce nick ni móm Kòchónô Telewizjo. Jes të super ë baro lubiã nó Cã wzérac, chòc niwczôrô ska¿ël mie sã telewizór, a ë tak mùszã placëc abònameñt, czë jak tam sã zwié nen pòdatk. Ale cë¿, czegó¿ nie robi sã z miloscë!

Tfùj nôwiérniészi òbzérôcz
Belok
wys³ane dnia: 20.11.2004 19:02
Nie mogê oderwaæ siê od tej strony!
Zarejestrowany: 21.3.2004
z: Pëlckòwò
Wiadomo¶ci: 295
Re: Proza
Milota na telefón

Czedësz jak sã knôp z brutk± spòtikalë, te sã nôprzód ze sob± ùgadiwalë, ¿e na prziklôd zéñd± sã w semerlingòwi stodolë. Schôdalë sã, mùjkalë, kùszkalë. Czasã cosz z tegò kùszkaniô bëlo a czasã ni. Jak to w ¿ëcym.
Czãsto té¿ mlodi chòdzëlë na wiesczé zôbawë zwóné sztachétenbalama. Tam sã fejn bawilë ë tuñcowalë. Brutmani wëpijalë so piwò abò sznapsa, a dzéwczãta wzdichalë do bògatëch gbùrsczich synów. Pózny beniel, fejn pòd r±czkã, òdprowôdzôl swòj± brutkã do dom… a te zôs òna jegò. Taczé òdprowôdzanié czasã waralo cal± nockã. Mlodi doch mùszelë sã richtich pòznac. A nôlepi robilo sã to ò cemnic±, pòd gwiôzdama. Na dobranoc dôwalë so kùsa ë szlë kò¿dé do swòji chëczë.
Biwalo té¿ tak, ¿e knôpi biôtkòwalë sã ò dzéwczãta. Te szlë w ruch sztachétë… Le to ju s± jinni òbëczaje.
Tak, wejle, bëlo przódzy. Terô je móda na tefeloniczn± milotã – kòmórkòw±. Në, ¿ebë jesz ti mlodi do se gôdalë przez ne kòmórkòwé telefónë (niechtërny gôdaj± „szaùeraparatë”). Nié! To nie je tak. Òni so rôz czë dwa razë na mies±c pògôdaj±, ë to tak flot, ¿e rzek± do se le dwa abò trzë slowa, ë kùñc. Ta milota pòlégô na tim, ¿e òni bez ne kòmórczi do se „pipaj±”, a gôdaj± nó to „wësylanié sygnalów”. To gwësno mùszi bëc jaczis szifër. Jeden „pip” mò¿e znaczi: „lubiã ce”, a dwa „pipë”: „kòchóm cã”. To je baro cã¿kò zrozmiec.
Në cë¿, taczé to ju s± czasë. Mlodi nie chc± na se wzérac, le lëdaj± „pipac” do se. Le czë z tegò „pipaniô” mòg± bëc dzecë?
(1) 2 3 »
| Od najnowszych Poprzedni w±tek | Nastêpny w±tek | Top

 
Wyró¿nienia
Medal Stolema 2005   Open Directory Cool Site   Skra Ormuzdowa 2002