Forum
Losowe zdjęcie
Złota Góra - głaz pamištkowy przód
Pomerania
Wygląd strony

(2 skórki)
Strona główna forum
   Sprawë
     w

| Od najnowszych Poprzedni wątek | Następny wątek | Koniec
Nadawca Wątek
Gość
wysłane dnia: 11.11.2008 20:39
w
w
Karolina
wysłane dnia: 16.2.2009 15:25
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany: 13.1.2009
z: Warszawa
Wiadomości: 8
Inna studentka prosi o pomoc mieszkańców Kaszub!
Witam jestem studentka uniwersytetu Bielefeld w Niemczech. Obecnie pisze prace magisterska o temacie "Wplyw polityki jezykowej uni europejskiej na jezyki regionalne w Polsce - Kaszubski". w mojej pracy opisuje aspekty polityczne, takie jak np Europejska karta jezykow mniejszosciowych i regionalnych. Jak wygladala sytuacja Kaszub i jezyka kaszubskiego przed jej wprowadzeniem i co sie zmienilo po jej ratyfikacji?czy karta pomogla w realizowaniu zamierzonych planow, wprowadzenia jezyka do szkol, urzedow, poszerzenia repertuaru w mediach itd.
Poza aspektami politycznymi i czysto formalnymi interesuje sie tozsamoscia kulturalna i jezykowa Kaszubow. Jak kaszubianie utozsamiaja sie ze swoim jezykiem, jak widza swoje wysilki utrzymania tego jezyka w porownaniu z tym co jest czynione przez rzady, aby ten jezyk kultywowac, rozwijac.
chcialabym poruszyc tu otwarta dyskusje na te tematy i jemu pokrewne. wpisy z tego forum moglabym wtedy wykorzystac do mojej pracy.
Za wypowiedzi, wlasne przemyslenia i spostrzezenia bylabym niezmiernie wdzieczna.
Dziekuje
Karolina
sgeppert
wysłane dnia: 16.2.2009 16:28
Dobrzińc Najich Kaszëb
Zarejestrowany: 17.6.2003
z: 索波特
Wiadomości: 1608
Re: Inna studentka prosi o pomoc mieszkańców Kaszub!